پروژه بزرگ پارک آبی خرمشهر در انتظار رسیدگی استاندار خوزستان

خورنا – پس از انحلال شورای شهر خرمشهر در آبان ماه ۹۴ اختیارات این شورا به استاندار خوزستان به‌عنوان قائم‌مقام شورای شهر خرمشهر تفویض شد، اکنون پروژه پارک آبی خرمشهر بیش از ۳ماه در انتظار رسیدگی توسط قائم‌مقام شورای شهر خرمشهر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرمشهر، پس از انحلال شورای شهر خرمشهر در آبان ماه ۹۴ توسط شورای حل اختلاف مرکز کشور اختیارات شورای شهر از سوی وزارت کشور به استاندار خوزستان به‌عنوان قائم‌مقام و جانشین شورای شهر خرمشهر تفویض شد.

با این اتفاق استاندار خوزستان نیز به‌عنوان قائم‌مقام شورای شهر خرمشهر اختیارات خود را به شورای ۳نفره متشکل از نماینده قائم‌مقام شورای شهر یا همان استاندار خوزستان، فرماندار خرمشهر و شهردار خرمشهر تفویض کرد، بر این اساس برای رسیدگی به لوایح شهرداری خرمشهر نیاز به ارائه درخواست از سوی شهرداری خرمشهر و معرفی نماینده از سوی جانشین شورای شهر خرمشهر یعنی شخص استاندار است.

غیبت شورای شهر اعمال‌نظر مردمی را در بررسی لوایح کاهش می‌دهد، تأخیر در بررسی لوایح و طولانی شدن پروسه رسیدگی به لوایح و امورات شهرداری خرمشهر از دیگر عواقب منفی انحلال شورای شهر برای یک شهر مهم و استراتژیک همچون خرمشهر به شمار می‌آید.

سرمایه‌گذاران از نمونه اقشاری هستند که این میان با موانع بیشتری برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری مواجه می‌شوند و به‌طور طبیعی طولانی شدن پروسه سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران نوعی محسوب می‌شود.

پروژه پارک آبی خرمشهر یکی از پروژه‌های کلان و عمومی مهم این شهرستان در سال‌های اخیر به شمار می‌آید که اعتباری بالغ‌بر ۵۴۰میلیارد ریال برای اجرای آن در نظر گرفته‌شده است. سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر جذب سرمایه‌گذار این پروژه را عهده‌دار بوده و روند پروژه را تا ارائه لایحه از سوی شهرداری پیش برده است.

پارک بزرگ آبی خرمشهر پروژه فرهنگی، ورزشی و تفریحی

فرهاد دربندی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر دراین‌باره به خبرنگار تسنیم می‌گوید: متأسفانه لایحه سرمایه‌گذاری ۵۴میلیارد تومانی بخش خصوصی درزمینهٔ احداث پارک آبی خرمشهر به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی کشور آن‌هم در محدوده منطقه آزاد اروند برای تصویب در جلسه هیئت قائم‌مقامی شورای شهر خرمشهر به شهرداری ارسال‌شده است.

وی می‌افزاید: حدود ۳ماه است که این پروژه در انتظار تشکیل هیئت قائم‌مقامی شورای شهر خرمشهر است، این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تفریحی خرمشهر به شمار می‌آید که می‌تواند رونق گردشگری را در طول سال به دنبال داشته باشد همچنین این پروژه را می‌توان قطب تفریحی شهرستان و محلی برای تخلیه هیجان جوانان و نوجوانان خرمشهر دانست.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر عنوان می‌کند: این پروژه مشارکت بخش خصوصی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر است، شهرهای آبادان و خرمشهر نیاز به این مجموعه‌دارند، این پارک آبی یک مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی است که قطعاً در روحیه شهروندان مؤثر واقع می‌شود.

وی می‌گوید: بودجه این پروژه و تمامی شرایط آغاز کار از سوی سرمایه‌گذار فراهم‌شده و تنها چالش موجود مقوله تشکیل جلسه و تصویب لایحه پروژه در هیئت قائم‌مقامی شورای شهر خرمشهر است، امیدواریم هرچه سریع‌تر نماینده استاندار خوزستان به‌عنوان قائم‌مقام شورای شهر خرمشهر معرفی و جلسه هیئت قائم‌مقامی تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بررسی پروژه‌های شهری لزوم وجود شورای شهر منتخب مردم و زیان‌های ناشی از انحلال شورای شهر در هر شهر به‌ویژه شهر مهم و استراتژیکی همچون خرمشهر مشهود است، شهرستان خرمشهر به‌عنوان قطب اقتصادی و فرهنگی کشور سالانه میزبان برنامه‌های ملی بسیاری است.

اربعین حسینی، راهیان نور، مهمانان نوروزی و بزرگداشت آزادسازی خرمشهر گوشه‌ای از این برنامه‌های ملی هستند. مرز بین‌المللی شلمچه در شهرستان خرمشهر یکی از مرزهای اصلی مسافری و تجاری با کشور عراق است که به‌واسطه آن سالانه میزان قابل‌توجهی اتباع کشور عراق و سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس از طریق خرمشهر و آبادان به نقاط مختلف کشور سفر می‌کنند، به نظر می‌رسد فراهم ساختن زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری برای استفاده از ظرفیت این اتباع خارجی جزو ضرورت‌های منطقه آزاد اروند است.

امید است که مسئولان ارشد شهرستان خرمشهر، منطقه آزاد اروند و استان خوزستان به‌ویژه شخص استاندار خوزستان که تأکید دائمی بر استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه دارد به پروژه بزرگ پارک آبی خرمشهر و دیگر پروژه‌هایی که به ارتقا سطح خدمات‌رسانی به شهروندان و توریسم پذیری کمک می‌کند توجه ویژه داشته باشند و دیگر شاهد انتظار سرمایه‌گذاران برای تشکیل یک جلسه نباشیم.