تحصن کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی/ بخشنامه ای علیه کارکنان اداره کل بنادر و بی تفاوتی مدیریت

خورنا – در ساعت های اولیه شنبه اول ابان ماه ، کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در یک تجمع اعتراض آمیز نسبت به آنچه که بی توجهی به شرایط سخت کاری بوده و بخش نامه جدید سازمان مرکزی خود مبنی برکاهش بی سابقه اضافه کاری ، در مقابل ساختمان مرکزی این اداره کل در بندر امام ، تحصن نمودند.

در هفته گذشته بخشنامه ای داخلی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر کشور ابلاغ شد که طی آن میزان اضافه کاری کارکنان به شدت کاهش یافته و پرسنل را دچار چالش مالی بزرگی نمود.

کارکنان معترض با بیان اینکه در بنادر بویژه بنادر استان خوزستان که نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارند، با لحاظ شرایط بدی آب و هوا ، آلودگی های محیطی ، بالا بودن هزینه های زندگی ، وجود آسیب های جدی ناشی از سالهای جنگ تحمیلی و… شرایط کاری کاملا متفاوت است ، نسبت به اتخاذ چنین تصمیمات بدون تدبیری اعتراض نمودند.

این در حالی است که مدیریت بنادر استان قطعا می توانست نقش بازدارنده ای در ابلاغ چنین بخش نامه ای ایفا نموده تا انظباط کاری وسازمانی را دچار چنین تشنجی ننماید. شنیده ها حکایت از عدم حضور مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در منطقه بوده که گفته شده علیرغم اطلاع رسانی به وی در خصوص قصد تحصن کارکنان در چنین روزی، وی پس از دو هفته عدم حضور در منطقه ، صبح امروز در جلسه استانی حضور پیدا نموده و با این موضوع با بی تفاوتی برخورد نموده است.

قابل ذکر است که با پیگیری های بعمل آمده ، دکتر گلمرادی نماینده مردم ماهشهر ، امیدیه ، هندیجان و بندر امام خمینی (ره) با حضور در جمع متحصنین ، ضمن قرار گرفتن در جریان علت تحصن واعتراض کارکنان ، قول پیگیری جدی موضوع را داده و از مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی تقاضای اقدام عاجل در این خصوص نمود.

در طی ماههای گذشته به شدت عملکرد مدیریت غیر بومی و پروازی بنادر استان خوزستان مورد انتقاد قرار گرفته است. برخوردهای غیر مسئولانه وی با موضوعات کارگری بویژه اخراج بیشمار کارگران شاغل در شرکتهای واقع در مجتمع بندری طی یک سال اخیر ، و اکنون اعتراض کارکنان دولتی که عملا ناظر بر عملکرد امور جاری این اداره کل هستند، این انتقادات را وارد مراحل تازه تری نموده است.

البته شاید بتوان گفت انتظاری هم از یک مدیر غیر بومی نمی توان داشت که با نگاهی دلسوزانه، مشکلات مردم بومی و کارکنان زحمت کش منطقه در شرایط سخت آب و هوایی و شغلی را درک نماید.

آنچه که می توان از این اتفاقات برداشت نمود ، اتخاذ تصمیماتی کاملا بی تدبیرانه از سوی برخی مدیران دولتی است که باعث بوجود آمدن نگاه منفی نسبت به عملکرد دولت بوده و به نوعی ایجاد تقابل میان دولت و مردم به شمار میرود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مهندس موسوی واحد کار منطقه ویژه حامی افراد کارگر متخلف است ومقابل کارگر زحمتکش چرا؟
  • ناشناس افرین به حضور به موقع این نماینده مجلس
  • ناشناس البته این رو هم باید گفت که بخش نامه کاهش اضافه کاری، مدیران و معاونین و روسای بنادر را مبرا کرده از آن ، یعنی همونهایی که حقوق نجومی می گرفتند به کارشون ادامه بدن و بقیه باید جورشون رو بکشن. جالبه نه؟
  • ناشناس اره شما ها دلسوزیت نماینده محترم دلسوزه معلوم جلوی اخورتون رو بسته دارین زیرابشو میزنین
  • محمد آخه بندری بیچاره اینکار هیچی بهش نمیدن ،بابا شما چقدر ساده اید اینا دنبال کارت هدیه هاشون هستند ،ضمنا شما که جز روابط عمومی بندر هستید آقای بابری چنین موضوع ی می نویسید
  • ناشناس سلام حق گرفتنی است نه دادنی ،اینکاربندر غیرقانونی است وبایدازطریق اداره کارسربندرشکایت شود.
  • عرفان سلام حق گرفتنی است نه دادنی ،اینکاربندر غیرقانونی است وبایدازطریق اداره کارسربندرشکایت شود.