فرماندار شادگان: برگزاری همایش همیار بهداشت و محیط زیست برای نخستین بار در شهرستان شادگان

باقر گل فر-خورنا:فرماندار شادگان از برگزاری همایش همیار بهداشت و محیط زیست برای نخستین بار در این شهرستان خبر دادوگفت :با مشارکت آموزش و پرورش، محیط زیست و شبکه بهداشت  با عنوان همیار بهداشت و محیط زیست برای نخستین بار در سطح شهرستان اجرا می شود.

 بهروز فرج اللهی فرماندار شادگان در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، بر ضرورت فرهنگ سازی و آگاهی بخشیدن در مورد خطرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با توجه به پخت و توزیع انواع غذاهای نذری در ماه های محرم و صفر و روز اربعین حسینی تاکید کرد.

بهروز فرج اللهی فرماندار شادگان در این جلسه در خصوص اهمیت شورای سلامت و ضرورت اجرایی کردن مصوبات این شورا تاکید کرد و افزود: تمام ادارات عضو شورای سلامت شهرستان نسبت به اجرای کامل مصوبات مسئول بوده و برای اجرایی شدن مصوبات اقدام کنند.

فرماندار شادگان با توجه به اینکه بهداشت مدارس در ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان نقش موثری دارد، اظهار کرد: انتظار می رود مدیران و معلمان آموزش و پرورش در خصوص ارتقای سلامت دانش‌آموزان، نظارت بر رعایت اصول بهداشتی، بررسی و مرتفع کردن مشکلات بهداشتی در سطح مدارس  و ساماندهی همیاران بهداشتی در مدارس شهرستان و استفاده آنها در مراسم اربعین حسینی اهتمام جدی داشته باشند.

فرج اللهی با بیان اینکه در ماه‌های محرم و صفر و همچنین مراسم روز  اربعین حسینی که در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) شهرستان شادگان برگزار می شود، پخت و توزیع انواع غذاهای نذری در این ایام صورت می گیرد بنابراین در این زمینه لازم است تا آگاهی‌های لازم در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا افراد علاوه بر بهره‌مندی از اجر معنوی تهیه و توزیع نذورات، سلامت خود و سایر افراد جامعه را نیز به خطر نیندازند.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شادگان بر لزوم فرهنگ سازی و آگاهی بخشیدن در مورد خطرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با توجه به پخت و توزیع انواع غذاهای نذری در ماه های محرم و صفر و روز اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: در این راستا همایشی با مشارکت آموزش و پرورش، محیط زیست و شبکه بهداشت  با عنوان همیار بهداشت و محیط زیست برای نخستین بار در سطح شهرستان اجرا می شود.

فرماندار شادگان در پایان، با تاکید بر اینکه روند اتلاف سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان استمرار داشته باشد، عنوان کرد: در راستای حفظ سلامت و امنیت جان شهروندان ستاد اتلاف حیوانات ناقل بیماری در شهرستان باید بصورت جدی و مستمر فعالیت کنند.

imagehandler-1 imagehandler