دزفول ۲ سال دیگر تولید کننده ۳۰ درصد فولاد خوزستان است

خورنا -حبیب اله آصفی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه محلی تایید خسارت وارده به ذینفعان با موضوع امهال تسهیلات دریافتی کشاورزان دزفولی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در شهرهای خوزستان مشکل کمبود تولید محصولات کشاورزی وجود دارد در حالی که مشکل دزفول مازاد تولید این محصولات است.

وی با اشاره به کارشکنی و ایجاد موانع برسر راه سرمایه گذاران توسط ادارات دزفول، افزود: در سال های گذشته آنقدر به بخش خصوصی فشار وارد شده که سرمایه داران دزفولی ترجیح می دهند به جای روی آوردن به سمت تولید، در بانک ها سپرده گذاری کنند.

فرار سرمایه گذاران دزفولی به دلیل موانع

فرماندار دزفول بیان کرد: نباید سرمایه گذاران را درگیر پیچ و خم های اداری و مباحث مالیاتی کنیم چرا که درمدت های اخیر این موانع موجب شده تا تعدادی از سرمایه گذاران دزفولی به دلیل ناراحتی از روند نامطلوب موجود، به سرمایه گذاری در خارج از کشور روی آورده اند.

آصفی با بیان اینکه در دزفول پروژه های سرمایه گذاری اقتصادی، تولیدی و رفاهی بزرگی در حال اجرا است این طرح ها را در کشور نو و بی نظیر خواند.

وی با بیان اینکه عده ای بازیگر سیاسی در دزفول همواره در مسیر پروژه ها و طرح های این شهرستان سنگ اندازی می کنند، گفت: مقرر شده بود تا پالایشگاه دزفول با سرمایه ۱۳ هزار میلیارد تومانی در آذرماه سال گذشته کلنگ زنی شود اما اعمال نفوذ برخی ازاین افراد که بومی شهرستان هستند موجب تاخیر طولانی در روند احداث این پروژه عظیم شده است.

پیشرفت ۶۵ درصدی فاز دوم فولاد

آصفی با اشاره به کارشکنی های صورت گرفته برای کارخانه فولاد دزفول، ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و صبوری سرمایه گذار، تست سرد کارخانه فولاد دزفول که در خاورمیانه بی نظیر است و ازاین نوع تنها سه کارخانه در جهان وجود دارد آغاز شده است.

فرماندار دزفول، پیشرفت فیزیکی فاز دوم این کارخانه را ۶۵ درصد برشمرد و افزود: فاز سوم این کارخانه عظیم نیز در دست اجرا است ضمن اینکه مقررشده تا پروژه احیای مستقیم کارخانه فولاد نیز به درخواست فرمانداری در دستور کار قرار بگیرد.

آصفی عنوان کرد: با روند مذکور، شهرستان دزفول ظرف دو سال آینده صاحب ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد یعنی ۳۰ درصد فولاد استان خوزستان خواهد شد. در کنار این حجم از تولید، لوله های فولادی نیز تولید خواهند شد.

وی همچنین اضافه کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته نیروهای استخدامی این کارخانه همگی بومی شهرستان دزفول بوده اند و با همکاری نماینده دزفول در مجلس، اجازه استخدام غیربومی را نداده ایم .

ورود ۳۰ هزار میلیارد سرمایه

فرماندار دزفول با بیان اینکه دزفول یک سرزمین برخوردار است که نباید اجازه دهیم سیاسیون منفعت طلب، آن را به نابودی بکشانند، گفت: از سه سال گذشته تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد دزفول شده که این رقم یک رکورد کشوری و تاریخی است.

آصفی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی دو بیمارستان بزرگ و مجهز ۴۰۰ تخت خوابی و تامین اجتماعی در دزفول، از حل مشکلات احداث پایانه گل و گیاه این شهرستان به دستور استاندار خوزستان خبر داد.

وی در ادامه، جاده استراتژیک پاشنه زاگرس که دزفول، لالی، مسجد سلیمان و اندیکا را به اصفهان متصل می کند را از دیگر طرح های بزرگ و در حال اجرای دزفول برشمرد.

فرماندار دزفول با بیان اینکه درد دزفول سنگ اندازی و شیطنت افراد سیاسی مسئله دار است، تاکید کرد: بانک های دزفولی باید همت کنند تا سرمایه شهرستان را به سمت تولید پیش ببرند دراین راستا فرمانداری نیز با تمام توان و در زمینه های مختلف یاری گر آنها خواهد بود