راهیابی مستند کارگردان ماهشهری به جشنواره مستند آمستردام

خورنا -فیلم «بَرد» به کارگردانی حمید جعفری به بخش پانوارمای جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) راه یافت.

به گزارش خورنا از ایسنا، جشنواره جهانی فیلم‌های مستند آمستردام (ایدفا) که بزرگترین و از معتبرترین رویداد سینمایی جهان در عرصه سینمای مستند است، از فیلم «بَرد» ساخته حمید جعفری برای حضور در بخش غیررقابتی پانوراما دعوت کرد.

فیلم « بَرد » پیش از این در جشنواره‌های «ویزیون دوریل» سوئیس، «هاتداکس» تورنتو، «سیلوئت» پاریس و «آنوروآبور» کالدونیا حضور داشته و تا به حال موفق به کسب تندیس بهترین مستند کوتاه بخش مسابقه بین‌الملل و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی در بخش مسابقه ملی نهمین دوره جشنواره سینما حقیقت، جایزه بهترین مستند خلاقانه از جشنواره «ویزیون دوریل» و همینطور جایزه ویژه هیئت داوران از هجدهمین جشن سینمای ایران شده است.

 این فیلم با مدت ۲۵ دقیقه داستان زندگی زنی در خوزستان را روایت می‌کند که هر روز با پتک و دیلم به کوه می‌رود، سنگ استخراج می‌کند، می‌شکند و بار کامیون می‌کند و می‌فروشد تا معاش خانواده‌اش را تأمین کند.

عوامل اصلی مستند «برد» عبارتند از : کارگردان: حمید جعفری، فیلمبردار: ارسطو مداحی گیوی، تدوینگر: اسماعیل منصف، صدابردار و صداگذار: علیرضا دریادل و  تهیه کننده: فاطمه فروزان علاء و حمید جعفری.

طبق اعلام پیشین، ۱۵ فیلم بخش از کشورهای مختلف در بخش رقابتی بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام برای کسب جایزه اول رقابت می‌کنند.

بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ نوامبر (۱۶ آبان تا ۷ آذر) در کشور هلند برگزار می‌شود.