همایش روز جهانی استاندارد،شرکت فولاد اکسین خوزستان برای دومین بار به عنوان واحد نمونه استاندارد ملی برگزیده شد

به گزارش پایگاه خبری خورنا همایش روز جهانی استاندارد صبح امروز دوشنبه در سالن همایش های صدا و سیما با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، خانم پیروز بخت مدیر سازمان ملی استاندارد کشور و،جمعی از مسئولین کشوری و تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی نمونه کشور برگزار شد.

در این همایش معاون اول رئیس جمهور ضمن تشکر از تلاشهای سازمان ملی استاندارد کشور به بیان و تشریح نقش استاندارد در زندگی اجتماعی و فردی پرداخت و گفت : همانطور که در زندگی اجتماعی و فردی معیارهایی برای سنجش موفقیت وجود دارد در کالاهای مصرفی هم استاندارد شاخصی برای تعیین کیفیت آن کالا می باشد.

img-20161017-wa0023

معاون اول رئیس جمهور همچنین تاکید کرد : سازمان استاندارد باید در برون سپاری جدی عمل کند

وی در ادامه گفت : بیش از آنکه استاندارد به نفع مصرف کننده باشد به سود تولید کننده خواهد بود چرا که به وی توان حضور برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی رامی دهد.
جهانگیری به ارتباط استاندارد با واردات کالا اشاره کرد و گفت باید از ورود کالاهایی که از استاندارد لازم برخوردار نیستند جلوگیری شود .

در ادامه خانم نیره پیروز بخت مدیر سازمان ملی استاندارد کشور ضمن اشاره به این موضوع که به دلیل تقارن هفته جهانی استاندارد با ایام عزاداری حسینی این همایش با تاخیر برگزار شد،به ارائه آمار پرداخت و اظهار کرد : در مدت زمان فعالیت سازمان تا کنون ۳۰ هزار استاندارد تدوین شده که در طول ۳ سال گذشته ۱۱ هزار استاندارد از مجموعه استانداردهای یاد شده تدوین شده است.

نیره پیروز بخت گفت : در زمان پسابرجام شرایط خوبی در بخش استاندارد کشور حاصل شده و گواهی نامه های ما در این حوزه در بیش از ۱۰۰ کشور قابل قبول است.

وی همچنین بیان کرد : ایران در فضای بین المللی به طور همه جانبه وارد شده و رتبه ایران از جایگاه ۳۱ به ۲۷ ارتقا پیدا کرده است.

img-20161017-wa0022

در پایان مراسم تعدادی واحد صنعتی نمونه استاندارد برگزیده و معرفی شدند که شرکت فولاد اکسین خوزستان برای دومین بار به عنوان واحد نمونه در سطح ملی در تولید ورق فولاد گرم نوردیده معرفی وعزیزقنواتى مدیرعامل شرکت تندیس واحدنمونه استاندارد رادریافت نمودند.

img-20161017-wa0024

فرآیند انتخاب واحدهای نمونه از سوى سازمان ملی استاندارد و به صورت سالانه و طی بازرسی ها و نمونه برداریهای دوره ای ، تمدید سالیانه گواهینامه ها ، بررسی دوره های آموزشی گذرانده شده پرسنل ، موارد تحقیق و توسعه و…صورت می پذیرد.