موزه آب خوزستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد‌

خورنا – محمدرضا شمسایی عصر امروز در نشست مدیران خوزستان برای بررسی پروژه‌های عمرانی استان با بیان اینکه اهواز نیاز بیشتری به جلسه‌های عمرانی دارد، اظهار داشت: سازمان آب‌ و برق با انجام پروژه‌‌ها روی رودخانه کارون که از نظر فنی برای مردم مشکلی نداشته باشند موافقت می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های زیادی که در رودخانه کارون بلاتکلیف مانده است، عنوان کرد: با توجه به بودجه‌ای که صرف این برنامه‌ها شده باید پیگیری شوند.

مدیرعامل سازمان آب و برق در مورد ساخت وسازهایی که در کنار رودخانه کارون انجام شده است، بیان کرد: این ساختمان‌ها به دلیل نداشتن شرایط استاندارد از نظر فنی در آینده به سبب کمترین میزان سیلاب خسارت‌های زیادی را ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: شهرداری باید اراضی کنار رودخانه را به پارک‌های واقعی تبدیل کند و با توجه به هوای گرم اهواز متاسفانه شهرداری نتواسته در کاشت درخت در چمن عملکرد خوبی داشته باشد.

شمسایی علت ازدحام جمعیت را در ساحلی کیانپارس را این چنین بیان کرد: به سبب کمبود امکانات در سطح شهر مردم ناچار به رفتن به مکانی با امکانات لازم ‌می‌شوند.

وی درباره طرح‌هایی که بررسی شده و بلاتکلیف مانده است، تصریح کرد: باید کار را به کسی سپرد که بتواند بهره‌برداری و نگهداری کند به این سبب که ۴/۳ کار مربوط به بهره‌برداری و ۴/۱ مربوط به ساخت است.

پارک جزیره یک موقعیت استثنایی

مدیرعامل سازمان آب و برق در مورد طرح ساخت تله کابین با اعتبار ۲۰ میلیارد گفت: طراحی ایجاد تله کابین به طول بیش از سه کیلومتر از پارک لاله تا پارک جزیره روی رودخانه کارون انجام شده است و این طرح از نظر گردشگری تاثیرگذاری را در شهر ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به موزه آب در پارک جزیره تصریح کرد: جزیره یک موقعیت استثنایی برای بهره‌برداری است با گذشت بیش از ۸ سال از طرح موزه آب اما این طرح به دلیل ناتوانایی میراث فرهنگی در انجام، این کاربلاتکلیف مانده است.

شمسایی با تقبل تکمیل پروژه‌ موزه آب خوزستان گفت: موزه آب را سال آینده به بهره‌برداری می‌رسانیم.