اهدای ۲ قطعه تمبر قدیمی به موزه نفت مسجدسلیمان

خبرنگار پیشکسوت مسجدسلیمانی ۲ قطعه تمبر قدیمی ۵۷ ساله مربوط به پنجاهمین سالروز اکتشاف نفت در ایران را به موزه نفت مسجدسلیمان اهداء کرد .

img-20161017-wa0003

به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، هوشنگ فرجی فر خبرنگار روزنامه ایران در این شهرستان با اهدای ۲ قطعه تمبر مربوط به پنجاهمین سالروز اکتشاف نفت در ایران به موزه نفت مسجدسلیمان خواستار توجه عموم شهروندان به اهدای اشیا و اقلام قدیمی مرتبط با تاریخچه نفت به موزه این شهر جهت تجهیز و غنی سازی آن شد .

وی هدف از این اقدام خود را توجه به مسایل فرهنگی عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه مسجدسلیمان مهد شکل گیری صنعت و مدرنیته در ایران و خاورمیانه محسوب می شود بعنوان یک شهروند مسجدسلیمانی وظیفه خود دانستم با اهدای این ۲ قطعه تمبر قدیمی مربوط به آلبوم شخصی ام به تجهیز و غنی سازی موزه گنجینه نفت در این شهر کمک ناچیزی کرده باشم .

شایان ذکر است نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در ۵ خرداد ۱۲۸۷ خورشیدی در مسجدسلیمان به ثمر رسید و تأسیسات صنعتی برای نخستین بار در کشور در این منطقه ایجاد گردید از این رو با پیشنهاد مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت و مساعدت و موافقت مهندس زنگنه وزیر محترم نفت طرح احداث موزه گنجینه نفت در چند شهر کشور از جمله مسجدسلیمان به تصویب رسید . پروژه تکمیل ساختمان نیمه تمام موزه نفت مسجدسلیمان که در دولت قبلی نیمه تمام به حال خود رها شده بود پس از کسب مجوزهای لازم اداری و قانونی با شناسایی پیمانکار مربوطه وارد فاز اجرا گردیده تا با تکمیل این پروژه مهم شاهد تأثیرات مثبت و سازنده آن در تحول و دگرگونی اقتصاد و اشتغالزایی جوانان این خطه نفت خیز جنوب کشور باشیم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *