از خانواده شهید غلامحسین چنگلوایی در بندرماهشهر تقدیر شد/ تصاویر

خورنا – با حضور رئیس اداره ی ایثارگران وزارت کشور از خانواده شهید غلامحسین چنگلوایی تقدیر شد.

به گزارش خورنا، طی مراسمی در فرمانداری بندر ماهشهر با حضور رئیس ایثارگران وزارت کشور، فرماندار بندر ماهشهر، مشاور استاندار در امور ایثارگران و تنی چند از فرماندهان نظامی و مسئولین شهرستان ماهشهر و با حضور تعدادی از هم رزمان شهید چنگلوایی در عملیات طریق القدس از خانواده شهید والامقام غلامحسین چنگلوایی تقدیر و یاد و خاطر ایشان گرامی داشته شد.

در این مراسم نبی الله کورش نیا رئیس اداره ایثارگران وزارت کشور با ابراز تاسف از غفلت هایی که در حق شهدا صورت می گیرد اظهار کرد: شهید غلامحسین چنگلوایی از جمله شهدایی است که متاسفانه به شکلی که باید و شاید به جامعه معرفی نشده است و بسیاری از جوانان و نسل سومی های ما با نام وی هم آشنا نیستند.

کورش نیا افزود: شهید غلامحسین چنگلوایی با ١۷ سال سن تحت فرماندهی شهید محمد جهان آرا درعملیات های مختلفی ازجمله ۴۵ روز مقاومت جانانه خرمشهر و طریق القدس را با وجود اینکه این جنگ کاملا نابرابر و حداقل شمار نیروهای عراقی چندین برابر نیروهای ما بود چنان راهبری کرد که به اعتقاد بسیاری از بزرگان نظام اگر این مقاومت نبود قطعا پایان جنگ به شکل دیگری رقم می خورد.

رئیس ایثارگران وزارت کشور که خود از مدافعین ۴۵ روز مقاومت خرمشهر و عملیات طریق القدس بوداز همه مسولان استان خواست که در معرفی مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر که نقش تاثیرگذاری در فرایند پیروزی ما در جنگ تحمیلی داشت تمام تلاش و همت خود را به کار گیرند.

منصور قمر فرماندار بندر ماهشهر نیز با ابراز خرسندی از میزبانی فرمانداری ماهشهر در برگزاری این جلسه پرفیض و ارزشمند گفت: انشا الله در ماه های آینده یادواره شهداى ماهشهر را با هدف احترام به مقام والای مردان بی ادعا و تاریخ ساز کشورمان و معرفى این انسان های بزرگ به نسل های مختلف برگزار خواهیم کرد تا شاید بتوانیم بخش کوچکی از بزرگی ها و رشادت هاى این دلیرمردان را به جامعه معرفی نماییم.

در ادامه برنامه همزمان شهید جهان آرا و برادران ملاعلی زاده، ناجی شری زاده، حسن آذرنیا، جبار بیگی،اسفندیار مکری نژاد و نبی الله کورش نیا که در عملیات طریق القدس و آزادی خرمشهر حضور داشتد به خاطره گویى از شهید و لحظه شهادت وى پرداختند.

همچنین برادر و خواهر شهید نیز از شخصیت و تفکرات این شهید پاسدار سخنانی را ایراد کردند.

در پایان این برنامه که به همت اداره ایثارگران وزارت کشور وشرکت پتروشیمی غدیر به میزبانی فرمانداری ماهشهر برگزار شد با تقدیم لوح از خانواده شهید چنگلوایی و همرزمان ایشان تقدیر به عمل آورده شد.

۴۲۶۱۳۶۵۳۲_۱۳۰۳۵۷۴۲۵۷۲۶۸۱۸_۱۶۱۱۳۵۴۲۶۲۲۱۴۱۲_۱۲۶۶۷۲۴۲۶۳۳۲۵۰۹_۵۶۷۵۱