اعلام موجودیت “مجمع تشکل های دانشجویی اصلاح طلب استان خوزستان”

خورنا – گروه سیاسی: “مجمع تشکل های دانشجویی اصلاح طلب استان خوزستان” متشکل از ١٢ تشکل دانشجویی اصلاح طلب دانشگاه های استان خوزستان آغاز به کار کرد. بیانیه اعلام موجودیت آن که توسط شکراله کلاه کج – دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز- به دست خورنا رسیده از قرار زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به ملت شریف و فهیم ایران و مردم مقاوم و رنج دیده خوزستان و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و امام شهدا خمینی کبیر (ره) و سلام به تمام دانشجویان آزادی خواه و آزاد اندیش.
مجموعه مبارزات و اصلاح طلبی های این ملت بزرگ در ۱۵۰ سال اخیر، از جمله انقلاب مشروطیت، نهضت ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی و دوم خرداد ۷۶ جامعه ی قدرتمندی ساخته است که می توان به آینده ای روشن امید داشت.
در این مسیر سهم جنبش دانشجویی در شکل گیری انقلاب اسلامی و پس از آن چهار دهه مبارزه برای گذار به مردم سالاری واقعی که با پرداخت هزینه های سنگین همراه بود، تعیین کننده بوده است. به طوری که نام جنبش دانشجویی همواره با مبارزه با استبداد و استکبار عجین شده است
جنبش دانشجویی- و دانشجویان -همواره به عنوان دیده بان جامعه مدنی و پیش قراولان تحول خواهی با حضور فعال خود در عرصه های مختلف، همواره در تلاش بوده تا از محدودیت ها، تنگ نظری ها و خط قرمزهای بیهوده در جامعه بکاهد، تاثیر نهادهای انحصار طلب و تمامیت خواه بر انتخابات ها و رد صلاحیت های گسترده در دوره های مختلف را محدود سازد. حقوق اقلیت های دینی و قومی را پیگیری و نگاه امنیتی به فعالیت های اجتماعی، کارگری، معلمان، احزاب و دیگر سازمان های مردم نهاد را کمرنگ کند.
همچنین بر آن بوده است تا حضور مردم در صحنه های سیاسی را افزایش داده، از تجمیع قدرت کاسته و آن را در نهادهای مردمی تقسیم نماید.
ما به عنوان وظیفه ی ملی خود واجب می دانیم با پایبندی بر گفتمان و شیوه های معتدل از افراط و تفریط پرهیز نماییم، اخلاق را برگزینیم و تمامی تفکرها را تکریم ببخشیم و با تکیه بر این شیوه ها، فضایی آرام همراه با شور و هیجان را برای پیشرفت کشور و استان بوجود آوریم.
معتقدیم کشور نیازمند نگاهی همه جانبه و توسعه متوازن در تمامی عرصه هاست. در این مسیر نیازمند به آزادی بیان واقعی برای ایجاد خلاقیت، شکوفایی و رشد و نیز تهیه برنامه های نو برای تحول در تمامی زمینه ها هستیم.
در زمینه توسعه مسائل سیاسی توجه جدی به نظر کارشناسانی با نظرات متفاوت و تقویت احزاب و گروه های سیاسی، از نیازهای اساسی این عرصه است.
در سیاست خارجی و اقتصاد، نگاه معتدل و دوری از تنش در مسائل منطقه ای و ایجاد آرامش و امنیت برای سرمایه گزاران و گردشگران نیازی مهم می باشد.
موضوع حقوق زنان و حضور آن هادر اجتماع را به صورت جدی پیگیری کرده و بخشی از مدیریت کشور را به آنها واگذار نموده و در مسائل سیاسی حضور زنان را افزایش دهیم.
مسائل اجتماعی و فرهنگی را به کارشناسان امر واگذار کرده، آزادی های اجتماعی را تحکیم بخشیده تا جامعه ای قوی، دارای عزت نفس و مسئولیت پذیری داشته باشیم.
از ابزاری کردن دین دوری کنیم و چهره ای انسانی و اخلاقی از دین -که همان جوهره واقعی دین و اسلام برگرفته از پیامبر رحمت است- نشان دهیم و مسائل مذهبی را به کارشناسان و تحلیل گران این عرصه واگذار کنیم تا محبوبیت و استقلال این عرصه حفظ شود.
در زمینه هنر و ورزش نیازمند آزادی، امنیت و حاکمیت قانون و نیز حمایت های دولت و حکومت از هنرمندان و ورزشکاران و سپردن مدیریت هنر و ورزش به اهالی آن هستیم تا زمینه های رشد این عرصه ها فراهم شود.
مشکلات محیط زیستی را به صورت جدی پیگیری و سرمایه گزاری لازم برای جلوگیری از فاجعه های در انتظار، فراهم گردد.
قابل ذکر است مجمع تشکل های دانشجویی اصلاح طلب استان خوزستان متشکل از ١٢ تشکل دارای مجوز رسمی و موافقت اصولی در راستای تحقق اهداف ذکر شده و ایجاد اتحاد و انسجام و همفکری در رفع مسائل و مشکلات تشکل های دانشجویی و نیز تاثیر گذاری بیشتر در عرصه های سیاسی، اجتماعی و مدیریتی کشور و استان خوزستان آغاز به کار کرده است. امید است با یاری بزرگان استان، پیشکسوتان این عرصه و مدیران محترم و حمایت دانشجویان و هم استانی های عزیز بتوان دستاوردهای قابل توجهی بدست آورد.