استاندار خوزستان

۳۰هزار میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح فاضلاب استان نیاز است

خورنا – استاندار خوزستان گفت : اجرای طرح لوله کشی فاضلاب استان در ۱۶ شهر به پایان رسیده که به دلیل کمبود اعتبار شبکه فاضلاب راه اندازی نشده است و جهت اجرایی شدن این پروژه ۳۰ هزار میلیار ریال اعتبار نیاز است .

غلامرضا شریعتی روز پنج شنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان کارون گفت: شهرهای استان خوزستان با مشکل کمی و کیفی آب شرب روبرو هستند که اهواز و شهرستان های همجوار آن به دلیل فرسودگی و سن بالای لوله های فاضلاب از کیفیت کمتری برخوردار هستند.

وی از اجرای طرح بزرگ آبرسانی در استان خبر داد و گفت : این طرحها در استان به مرحله عقد قرارداد رسیده است که تکمیل کننده طرح بزرگ آبرسانی غدیر، آب شمال وجنوب شرق استان هستند.

شریعتی ادامه داد : قرارداد های بزرگ آبرسانی با سرمایه گذاری بانک های سپه و پارسیان می باشد که تامین کننده مبلغ ۱۴هزار و ۶۰۰میلیارد ریال است که اجرای کامل این طرحها به ۲٫۱ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به رفع مشکل آب استان با بودجه بسیار بالا افزود : اصلاح شبکه آب و فاضلاب استان از جمله اقدامات اساسی استان است که باید مسئولین را متوجه این امر مهم کرد و با ارائه مصوبه به رفع این مشکل بپردازند .

وی گفت : بهترین راهکار در جهت رفع مشکل آب و فاضلاب استان اجرای طرح فاینانس است که با مشارکت داخلی یا خارجی می توان آن را اجرایی کرد .

شریعتی با بیان اینکه سیستم تصفیه فاضلاب در ۵شهر استان آماده بهره برداری است گفت: در حال حاضر تمام مسئولین کشور درجهت بهبود فاضلاب استان می کوشند و در هفته گذشته طی جلسه ای با معاون اول رییس جمهوری گزارش کاملی از مشکلات آب وفاضلاب استان ارائه شده است .

استاندارخوزستان مشکل فاضلاب کارون را در ۷ قسمت این شهر بیان کرد و ادامه داد : ۵ کیلومتر لوله های فاضلابی را سازمان آب وبرق استان تامین کرده است که به مرحله تکمیل رسیده است.

وی اظهار کرد: جرای طرح لوله کشی آب شرب را شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تقبل کرده است که تهیه ۳۰ کیلومتر لوله و ساخت حوض های افزایش فشار آب را به عهده گرفته است .
وی ساماندهی مراکز بهداشت در شهرستان کارون را مهم بیان کرد و افزود : اعتباری به مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال جهت ساماندهی مراکز بهداشتی و صنعتی در استان با همکاری مسئولان وزارت بهداشت ، ستاد اجرائی فرمان امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.

* اختصاص یکهزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان کارون

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در این نشست از وضعیت اعتبارات شهرستان کارون خبر داد و گفت : شهرستان کارون ۲٫۴ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته اعتباری بالغ بر یکهزار و ۳۲۰ میلیارد به حوزه های مختلف در این شهرستان اختصاص داده شده است .

امید حاجتی با بیان اینکه نقاط قوت این شهرستان را هم باید نادیده نگرفت افزود : شهرستان کارون در حوزه آموزش و تراکم کلاس های آموزشی ، بهسازی راه ها ، بهداشت روستایی و برق رسانی در شهرستان وضعیت مناسبی نسبت به استان دارد .

در حاشیه این نشست فرماندار کارون اهم مشکلات این شهرستان را بیان کرد و گفت : سیستم فاضلاب منطقه درویشیه و قلعه کوچک و بزرگ و دیگر مناطق شهرستان از جمله معضلات این شهرستان است که تاحدودی بهسازی شده است .

غلام علیدادی ادامه داد : از جمله اهم مشکلات شهرستان کارون بهسازی بیمارستان سینا و تجهیز نمودن آن ، کمبود امکانات ورزشی ، مشکل آب آشامیدنی و تکمیل تصفیه خانه آب شهرستان، مشکلات چند کارگاه صنعتی آجرپزی که منجر به بیکاری کارگران شده است و رفع مشکلات برق منطقه ای می باشد .

جلسه نشست بررسی مشکلات شهرستان کارون با حضور نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی اهواز و شهرستان کارون در محل فرمانداری برگزار شد .

استاندار خوزستان پس از جلسه از چند نقطه محروم در شهرستان کارون بازدید کرد.

منبع: ایرنا