رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره): 14 هزار میلیارد ریال در اندیمشک سرمایه گذاری می شود

اختصاص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال برای اجرای نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک/ ۶ هزار فرصت شغلی در اندیمشک ایجاد می شود

خورنا – به گزارش خورنا از اندیمشک٬ محمد مخبر ظهر امروز و در دیدار با مسئولان شهری اندیمشک در محل فرمانداری این شهرستان٬ اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۲۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برای پرداخت وام تا حداکثر ۵۰ میلیون ریال به هر نفر در شهرستان اندیمشک٬ اختصاص یافته است.

وی هم با اشاره به این که ساخت بیش از ۲۰ مدرسه در بخش‌های مختلف شهری و روستایی اندیمشک توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته می‌شود٬ افزود: ساخت یک کلینیک درمانی در شهرستان اندیمشک و با همکاری وزارت بهداشت مورد توجه قرار گرفته و به زودی و پس از طی مراحل قانونی شاهد آغاز روند اجرایی و ساخت آن خواهیم بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان این که ساخت ۲۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد (ره) و بهزیستی از جمله دیگر خدمات این نهاد برای توسعه و رفع محرومیت اقشار کم بضاعت این شهرستان است٬ عنوان کرد: ساخت ۱۰ مسجد و ۵ خانه عالم نیز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در اندیمشک نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال برای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک اعتبار تعیین شده است٬ گفت: ظرفیت این نیروگاه ۵۰۰ مگاوات بوده و ساخت آن در شهرستان به تصویب رسیده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی در شهرستان خواهیم بود و گامی بلند در مسیر توسعه اندیمشک با ساخت این نیروگاه٬ برداشته می‌شود.

مخبر با بیان این که پیگیری‌های زیادی برای رفع مشکلات کارخانه سیمان و روند تکمیل آن در اندیمشک انجام شده است٬ بیان کرد: با توجه به این که مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در زمینه تولید سیمان فعال نیست اما از طریق جذب سرمایه گذار و یا پرداخت تسهیلات مالی به زودی شاهد رفع نیازهای این واحد صنعتی اندیمشک خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی در اندیمشک اختصاص یافته٬ افزود: در صورت رفع مشکل کارخانه سیمان اندیمشک حداقل ۶ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با همکاری بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این شهرستان ایجاد می‌شود.