معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خوزستان خبر داد

انجام مذاکرات ساخت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در خوزستان

خورنا – معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خوزستان گفت: مذاکرات لازم با برخی از شرکت‌ها انجام شده که امیدواریم شاهد ایجاد و بهره برداری از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره بیشتری در خوزستان باشیم.

تبار قریب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری در روزهای ۱۱ و ۱۲ مهر با حضور۶۰ مهمان خارجی از ۳۲ کشور جهان و با رویکرد اقتصاد مقاومتی در تهران برگزار شد.

وی به اهمیت موضوع و کمبودهای موجود در استان و نیز حضور فعال اداره‌ کل میراث فرهنگی خوزستان در این همایش اشاره داشت و افزود: این همایش آغازی برای برداشتن یک گام بلند در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری بود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری در پی ایده‌ ۱۰۰ هتل، ۱۰۰ کسب و کار است که از سیاست‌های مهم سازمان میراث فرهنگی در حوزه‌ی گردشگری کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: بخشی از پروژه‌های مناسب هتل‌سازی به این همایش معرفی و طی آن مذاکرات لازم با شرکت‌های حاضر انجام شده که امیدواریم شاهد ایجاد و بهره برداری از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره بیشتری در خوزستان باشیم تا ظرفیت خالی موجود در این بخش کامل شود.

قریب تصریح کرد: همچنین از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند دعوت می‌شود با مراجعه به سازمان و طی کردن مقدمات لازم، در راستای سیاست اصلی کشور که ایجاد و بهره‌برداری از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره است، اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های مرتبط با گردشگری و صنایع دستی با استفاده از مشارکت حداکثری جامعه ذی‌نفعان افزود: ضرورت ایجاد زمینه‌های لازم برای کاهش اتکا به منابع مالی دولتی از طریق افزایش مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در بخش گردشگری و صنایع دستی از جمله اهداف این همایش بود.