همزمان با تاسوعای حسینی

پیکر مطهر شهید عملیات طریق‌القدس فردا در مسجدسلیمان تشییع می‌شود

خورنا – رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان از برگزاری آئین تشییع پیکر مطهر شهید عبدالغفور کاظمی بره بیچاست از شهدای عملیات طریق‌القدس در این شهر خبر داد.

علیرضا ویسی شیخ‌رباط با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: در شب تاسوعای حسینی پیکر مطهر شهید عبدالغفور کاظمی بره بیچاست از شهدای عملیات طریق‌القدس به زادگاهش شهر مسجدسلیمان بازگشت.

وی افزود: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید عبدالغفور کاظمی بره بیچاست صبح روز سه شنبه بیستم مهر ماه همزمان با تاسوعای حسینی از ساعت ۹ صبح در شهر یک‌هزار شهید مسجدسلیمان آغاز می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان بیان کرد: آئین تشییع پیکر مطهر این شهید تازه تفحص شده از سپاه ناحیه مسجدسلیمان در فلکه نفتون آغاز می‌شود و تا مصلای امام خمینی (ره) این شهر ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در مصلای مسجدسلیمان برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده که دستجات عزاداری در کنار پیکر مطهر شهید عبدالغفور کاظمی بره بیچاست از شهدای عملیات طریق‌القدس به سوگواری بپردازند.

ویسی شیخ‌رباط ادامه داد: در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه مسجدسلیمان سخنرانی می‌کند و مداحان اهل بیت (ع) به نوحه خوانی و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

وی عنوان کرد: پس از برگزاری مراسم در مصلا پیکر مطهر شهید عبدالغفور کاظمی بره بیچاست از شهدای عملیات طریق‌القدس به محله کلگه منتقل می‌شود و در گلزار شهدای این منطقه آرام می‌گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: در گلزار شهدای منطقه کلگه یادبودی برای این شهید احداث شده بود که این دلیرمرد پس از ۳۴ سال در محل این یادمان در کنار دیگر شهدای مسجدسلیمان آرام می‌گیرد.

ویسی شیخ‌رباط یادآور شد: آئین وداع با پیکر شهید تازه تفحص شده عملیات طریق‌القدس نیز تا ساعاتی دیگر با حضور خانواده شهید در حسنیه سپاه مسجدسلیمان برگزار شود که مادر شهید عبدالغفور کاظمی بره بیچاست پس از ۳۴ سال با فرزندش دیدار می‌کند.

به گزارش تسنیم، شهید عبدالغفور کاظمی بره بیچاست، فرزند ملکی در هشتم آبان ماه سال ۱۳۳۳ در مسجدسلیمان دیده به جهان گشود.

این دلیرمرد مسجدسلیمانی در تاریخ ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در درگیری در قبرستان الکرخ ۳۱ در عملیات طریق القدس سال ۱۳۶۱ از ناحیه پا مجروح و اسیر شد که پس از انتقال به بیمارستان عراق و قطع پای شهید به دلیل شدت جراحت به شهادت رسید.

یکر مطهر این شهید در محل اسارتش توسط نیروهای بعثی به خاک سپرده شد که طی روزهای اخیر توسط گروه‌های تفحص کشف شد.

شهید عبدالغفور کاظمی بره بیچاست در سن ۲۸ سالگی در محور شوش دزفول به اسارت دشمن درآمد و از آن زمان تا کنون جاویدالاثر بود که در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۱۴۳۸ هجری قمری پیکر مطهرش کشف و شناسایی شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/