کسب مدال برنز جوان خوزستانى در رقابت هاى بین المللى کشتى فرنگى بزرگسالان

زهراشهریارى|خورنا -در پایان رقابتهای بین المللی کشتی فرنگی بزرگسالان جام تورلیخانف در کشور قزاقستان،امروز ١٨ مهرماه محمد بیرانوند جوان اول کشتی کشورمان در وزن ۹۶ کیلوگرم از استان خوزستان و شهرستان اندیمشک توانست در این دوره از مسابقات که در رده سنی بزرگسالان برگزار می شد با شایستگی مدال ارزشمند برنز این مسابقات را برای کشورمان به ارمغان آورد .
براین اساس وی در مبارزه نخست با نتیجه ۴ بر یک مقابل حریفی از کشور قزاقستان به پیروزی رسید، بیرانوند در دور بعد نیز توانست با نتیجه ۵ بر یک از سد ملیا گئورگی قهرمان جوانان جهان از گرجستان در سال ۲۰۱۶ را شکست دهد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل کشتی گیر روس با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت وی برای کسب مدال برنز به مصاف کشتی گیری از کشور قرقیزستان رفت و با نتیجه ۴ بر یک از سد این حریف گذشت و صاحب مدال برنز شد.
همچنین در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده دارنده مدال طلای نوجوانان جهان و نفر پنجم جوانان از شهرستان گتوند استان خوزستان در این دوره از مسابقات نتوانست به نتیجه مطلوبی دست یابد .
گفتنی است روح اله دهملایی مربی بهبهانی استان خوزستان و تیم ملی نیز در افتخار آفرینی دلاوران کشتی خوزستان در مسابقات نقش ارزنده ای ایفا نمود .