مصاحبه اختصاصى خورنا با فرهاد توکلى بازیکن خوزستانى حاضر در جام جهانى ٢٠١۶ فوتسال کلمبیا

زهراشهریارى|خورنا -براى کسانى که خارج از خانواده فوتسال هستند خودتان را معرفى کنید؟فرهاد توکلى روزبهانى متولد ٢۴ دى ماه ١٣۶٧در اهواز هستم و حدود ۴ سال است که در خدمت تیم ملى فوتسال کشورمان هستم.
خورنا-آیا در خانواده ورزشى متولد شدید و ایا در خانواده الگوى خاصى داشتید؟خیر،درخانواده ورزشى به دنیا نیامدم،البته برادر کوچکم گلر فوتسال میباشد ولى در سطح حرفه اى تنها ورزشکار خانواده هستم.
خورنا-از چه زمانى فوتسال را اغاز کردید و شروع حرفه اى شما چه سالى بود؟در ابتدا در رده ى پایه شروع به بازى فوتبال کردم ولى از سال ٨۵ به طور حرفه اى با تیم گاز خوزستان در مسابقات فوتسال لیگ استان خوزستان شرکت کردم و در ادامه در مراحل بعد لیگ منطقه اى،لیگ دو،لیگ یک و در پایان به تیم ملى حفارى اهواز آمدم و در لیگ برتر بازى کردم.
خورنا-عناوین قهرمانى که تا کنون کسب کردید را شرح دهید؟قهرمانى مسابقات داخل سالن المپیک آسیایى سال ٢٠١٣ در کره جنوبى
نائب قهرمانى جام ملت هاى آسیا ٢٠١۴ در ویتنام
قهرمانى جام ملت هاى آسیا سال ٢٠١۶ در ازبکستان
دو دوره سومى گرندپریکس
یک دوره نائب قهرمانى گرندپریکس
نائب قهرمانى جام باشگاه هاى آسیا با تیم نفت نجف
بهترین بازیکن جام باشگاه هاى آسیا
سومى لیگ برتر با تیم ملى حفارى اهواز
و در اخر هم مقام سوم در جام جهانى کلمبیااز عناوینى بود که تا کنون کسب کردم.image
خورنا-فرهاد توکلى فوتسال خود را مدیون چه کسى میداند؟در مسیرى که طى کردم مربیان زیادى براى رسیدن من به این جایگاه تلاش کردند ولى سه نفر تاثیر بسیار زیادى در زندگى ورزشى من داشتند آقاى سیدمحمدموسوى یکى از این افراد است که از بچگى مربى من بوده و هنوز با ایشان در ارتباطم بعد از آن آقاى رضا داودى من را وارد فوتسال کرد و اصول اولیه فوتسال را به من آموخت و آقاى سیدمهدى ابطحى فوتسال من را خیلى خیلى تکامل داد.
خورنا-قطعا حضور در جام جهانى براى هر ورزشکارى ارزوست این سطح را در کلمبیا چطور دیدید؟جام جهانى بزرگترین رویداد ورزشى هر رشته اى مى باشد ویک ورزشکار هنگامى که به این مرحله راه پیدا میکند قطعا چیزهاى زیادى را یاد میگیرد و تجربه میکند براى من هم تجربه بسیار بزرگى بود که توانستم چیزهاى جدیدى یاد بگیرم و بسیار خوشحالم که دراولین جام جهانى موفق بوده ام.
خورنا-کسب مقام سوم پس از برد در مقابل پرتغال،جو تیم و بازیکنان قبل و بعد از بازى چطور بود؟بازى با پرتغال،خیلى براى ما بزرگ تلقى میشد وبا انرژى مثبتى که مردم به ما انتقال دادند و بردى که به دست آوردیم جو بسیار خوبى داخل تیم حکمفرما بود و خیلى خرسندبودیم که توانستیم دل مردم را حتى براى لحظه اى شاد کنیم و لبخند را روى لبهاى ایرانیان بیاوریم.
خورنا-هدفتان قبل از حضور در این مسابقات کسب چه عنوانى بود؟آیا مقام سوم را پیش بینى میکردید؟قبل از شروع بازى ها همه انتظار داشتند که نتایج خوبى از این بازى ها کسب کنیم به هرحال فوتسال ایران همیشه جز تیم هاى مدعى بوده و ماهیچ موقع نتوانستیم حقانیت خودمان را درجام جهانى اثبات کنیم و خوشبختانه توانستیم در این دوره مقام سوم را کسب کنیم هرچند که ما دوست داشتیم به عنوان تیم دوم گروه بالا بیایم ودر شرایطى قرار بگیریم که بتوانیم حداقل به چهار تیم برویم ولى خب قرعه طورى شد که ما با برزیل،پاراگوئه وروسیه بازى کردیم وخدا رو شکر میکنم که توانستیم مقام سوم را کسب کنیم،شاید مقام سومى رویا بود اما جورى نبود که بهش فکر نکنیم.image
خورنا-چه عواملى رو بیشتر در کسب این مقام موثر میدانید؟با توجه به امکانات ضعیفى که ما قبل از شروع این دوره از مسابقات داشتیم کادرفنى و بچه ها خیلى زحمت کشیدند و همه تلاش کردند و یک دل براى کسب این مقام جنگیدند و این نتیجه را کسب کردند.
خورنا-اهداف بلندمدت تیم ملى فوتسال ایران براى آینده تا کجا برنامه ریزى شده است؟ما هیچ موقع برنامه ریزى منظمى نداشتیم،امیدوارم حداقل باکسب این نتیجه،مسولین نگاه ویژه اى به تیم داشته باشند و برنامه منظم و بلندمدتى را تنظیم کنند،امیدوارم واقعا این اتفاق رخ دهد تا ما هدفدار و بابرنامه جلو برویم و بتوانیم در مسابقات و رویدادهاى بعدى جایگاه بهترى کسب کنیم.
خورنا-بهترین خاطره ورزشى فرهاد توکلى؟روزى که در مقابل برزیل و پرتغال به پیروزى رسیدیم و در کنار این ها شبى که بهترین بازیکن جام باشگاه هاى آسیا شدم جز بهترین و ماندگارترین خاطرات ورزشى من محسوب میشود.
خورنا-ایا تا به حال تمایل داشتید جاى ورزشکار خاصى باشید؟در فوتسال الگوى خاصى نداشتم و زیاد به این موضوع فکر نکردم اما به شخصه على کریمى و کاکا بازیکن برزیل را دوست دارم.
خورنا-سخن پایانى؟به هر حال ما بازیکنان و کادر فنی به جام جهانى ٢٠١۶ رفتیم و یک نتیجه ی خوب برای فوتسال کشورمان رقم زیدیم و نام کشورمان را در جام جهانی بر روی زبان ها انداختیم،امیدوارم مسئولین این تکانی را که ما به فوتسال داده ایم،همینجوری رها نکنند ودر راه پیشرفت فوتسال ایران تلاش کنند،ادامه دهند و پیگیری کنند،اسپانسر جذب کنند،بازی ها را پخش کنند تا بتوانیم فوتسالمان را ترویج دهیم چون واقعا ما استعداد بهتر از این نتیجه گرفتنها را در دنیا داریم و امیدوارم این حمایت ها انجام شود تا در آینده بتوانیم فوتسالى بهتر ازامروزمان داشته باشیم.image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *