امضای تفاهمنامه پژوهشی شهرداری بندر امام خمینی (ره) با اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور خوزستان در حوزه ارتباط با صنعت

باقر گل فر-خورنا:روز دوشنبه ۱۲ مهر ماه ۹۵، آئین امضای تفاهم نامه پژوهشی ارتباط با صنعت با موضوع «طراحی یک سامانه نرم افزاری» فی ما بین شهرداری بندر امام خمینی (ره) و دانشگاه پیام نور استان خوزستان (ره) در محل ستاد استان، با حضور جناب آقای دکتر اقبالی رییس دانشگاه پیام نور استان و دکتر نصیری فر شهردار بندرامام خمینی (ره) برگزار گردید.

شهردار بندر امام (ره) در خصوص امضای این تفاهم نامه عنوان نمود: با وجود اینکه شهر بندر امام خمینی (ره) دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالا می باشد اما باید پذیرفت که در بحث معرفی هویت شهر به لحاظ داشتن این پتانسیل ها و جایگاه واقعی آن درسال های قبل ضعیف عمل شده است.

دکتر نصیری فر در ادامه تاکید کرد: البته امروز در کنار طراحی وب سایت جدید شهرداری، سامانه های تلفن گویا ۱۳۷ و ۱۸۸۸، کانال تلگرامی و در کل دنیای مجازی در بحث اطلاع رسانی تا حدودی توانسته ایم به بخشی از اهداف خود نزدیک شویم و همچنین از این بابت توانسته ایم پلی ارتباطی نسبتاً خوبی هم با شهروندان و هم مردم عزیز در دیگر نقاط کشور برقرار نماییم. ایشان همچنین اضافه نمود: بی شک یکی از اهداف اصلی ما در ایجاد این ارتباط جذب سرمایه گذاران موفق به شهر است تا در آینده ای نزدیک شاهد توسعه همه جانبه بندر امام خمینی (ره) باشیم که امیدوارم با اجرای این طرح و طراحی این اپلیکیشن به عنوان سامانه یکپارچه اطلاع رسانی گامی دیگر به سمت اهداف خود  برداشته باشیم.

وی با اشاره به زمان تعیین شده برای اجرای طرح، خاطر نشان کرد: اجرای این طرح که مجریان آن اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان خوزستان هستند، سه ماه به طول خواهد انجامید.

دکتر اقبالی رئیس دانشگاه پیام نور استان نیز با تأکید بر اهمیت اجرای طرح های پژوهشی برون سازمانی و ارتباط با صنعت، گفت: دانشگاه پیام نور با در اختیار داشتن اعضای هیأت علمی متخصص، می تواند در راستای برطرف سازی نیازهای صنعت گامی مؤثر بردارد، لذا در جلسه مذکور علاوه بر امضای این تفاهمنامه پژوهشی، مذاکرات اولیه در خصوص اجرای دو طرح کارآمد و مورد نیاز استان نیز صورت پذیرفت.

ایشان با اشاره به ظرفیت های علمی و تخصصی موجود در دانشگاه پیام نور، افزود: برنامه ریزی جامعی در این خصوص در دانشگاه پیام نور استان خوزستان انجام شده است و با تشکیل یک کارگروه ویژه، به دنبال ایجاد بستر مناسب حضور اعضای محترم هیأت علمی در اجرای طرح های استانی و ملی هستیم.