آئین شیر خوارگان حسینی برگزار می‌شود

خورنا – به گزارش خورنا از اندیمشک، با حضور پرشور مردم مؤمن و انقلابی اندیمشک آئین شیر خوارگان حسینی در این شهرستان برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی شهرستان یک هزار شهید اندیمشک با هدف پاسداشت ایام سوگواری محرم و به یاد طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) در بیت الزهرا (س) این شهرستان و با حضور گسترده شهروندان بخش‌های مختلف شهری و روستایی اندیمشک برگزار می‌شود.

در این آئین مادران، نوزادان خود را با لباس سبز به عنوان نماد پرچم علوی و با پیشانی‌بند یا صاحب‌ الزمان (عج) نذر قیام امام عصر می‌کنند.

هدف از برگزاری این مراسم، رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع)، و طفل شیرخوار ایشان حضرت علی اصغر (ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورا، پیام اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم ستمگران عنوان شده است.

آئین شیرخوارگان حسینی شهرستان اندیمشک روز جمعه ۱۶ مهر ساعت ۱۵ با حضور شیرخوارگان و مادر های آنان برگزار و یاد و خاطر شهدای دشت کربلا گرامی داشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم شیرخوارگان حسینی که همه ساله به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) جمعه اول ماه محرم برگزار می‌شود.

این آئین در بیش از ۴۰ کشور مختلف جهان از جمله ایران، عراق، عربستان، بحرین، کویت، قطر، عمان، هند، پاکستان، افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، کانادا، فرانسه، تایلند، دانمارک، سوئد، فنلاند، آمریکا و استرالیا برگزار می‌شود.