جوابیه خبر ” خسارت ۳۰ میلیارد ریالی به شهرداری مسجدسلیمان توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان

به گزارش پایگاه خبری خورنا در پی درج خبر ارسالی روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان با موضوع  “شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان سی میلیارد ریال خسارت به شهرداری وارد نمودرییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان جوابیه ای به شرح زیر ارسال نمودند
موضوع:جوابیه خبر ” خسارت ۳۰ میلیارد ریالی به شهرداری مسجدسلیمان توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز “
با سلام
احترامآً پیرو درج خبر با موضوع اشاره فوق الذکر، ذیلاً بعنوان جوابیه این شرکت ارسال می گردد مستدعی است مطابق قانون مطبوعات و بمنظور تنویر افکار عمومی نسبت به انتشار آن اقدام فرمایید.
۱- همانگونه که کلیه شهروندان استحضار دارند منطقه کوی نفت خیز(دره خرسان) که چاه نفت شماره یک در آن واقع گردیده یکی از مناطقی است که از سالهای گذشته بعنوان مناطق آلوده به نشت نفت و گاز شناسایی و برهمین اساس طرح خریداری و جابه جایی ساکنین آن در فازهای مختلف اجرا گردیده و با تأکید استاندار محترم بایستی به فضای سبز تبدیل شود. از همین رو علیرغم اینکه سند رسمی مالکیت شهر مسجدسلیمان در اوایل سده ۱۳۰۰ به نام شرکت ملی نفت ایران صادر گردیده منازل مسکونی واقع در محدوده ذکر شده با نظر کارشناسان رسمی توسط این شرکت ارزیابی، خریداری و تملک مجدد قرار گرفت تا پس از تخریب منازل با کاشت هزاران اصله نهال به ایجاد و توسعه فضای سبز اقدام گردد. از این روی هرگونه ساخت و ساز در این منطقه برای هر شخص حقیقی و حقوقی ممنوع و غیر مجاز می باشد .
۲-بمنظور توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال زایی شهرستان مسجدسلیمان طرح احداث موزه گنجینه نفت که چاه شماره یک و محدوده آن جزو ارکان اصلی آن می باشد با عنایت ویژه وزیر محترم نفت تخصیص بودجه گردید. از این روی هرگونه عملیات ساخت و ساز توسط شهرداری و سایرین در حریم قانونی آن ممنوع و غیرمجاز و نقض حریم مالکیت تلقی می گردد. با توجه به فعالیت های شهرداری و نقض حریم مذکور با اعلام موضوع و ارایه مستندات قانونی به مراجع ذیصلاح شهرستان و با کسب دستور مقام محترم قضایی و حضور مأمورین انتظامی بعنوان ضابطین قوه قضاییه، فعالیت غیرقانونی شهرداری صورت جلسه و از ادامه فعالیت عوامل شهرداری جلوگیری بعمل آمد. ضمناً حسب دستور مقام محترم قضایی و با نظارت مأمورین انتظامی بمنظور جلوگیری از تردد مجدد عوامل مذکور و نقض حریم چاه شماره یک نسبت به انسداد راه دسترسی
اقدام گردید .
۳- بعد از انسداد مسیر که با دستور مقام محترم قضایی صورت گرفت هیچگونه ترددی در آن ناحیه انجام نشده است لذا ادعای ورود افراد این شرکت و وارد کردن خسارت ۳۰ میلیارد ریالی به شهرداری و درج عکس هایی که محل و موقعیت آن مشخص نیست بمنظور تشویش اذهان عمومی و بیان سخنانی که به  نظر می رسد به جای نظر کارشناسی از روی احساس و هیجان باشد کذب محض و تهمت و افتراء به مجموعه خدوم این شرکت  بوده و حق پیگیری و شکایت از طریق محاکم محترم قضایی برای این شرکت محفوظ می باشد .
در پایان خاطر نشان می سازد کلیه اقدامات این شرکت با ارایه مستندات قانونی و ایجاد و رعایت هماهنگی با مقامات محترم شهرستان بوده و مجموعه خدوم شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان که همیشه در جهت عمران و بهبود اوضاع شهری و ارایه خدمات مبتنی بر تعهدات اجتماعی پرداخته است، شأن و جایگاه اجتماعی خود را  بسیار ارزشمند تر از آن می بیند که بخواهد وارد مسائل حاشیه ای و غیر ضروری گردد .
لذا به شهردار محترم نیز توصیه می نماید به جای فرافکنی و حاشیه سازی و فاصله گرفتن از ارایه خدمات به شهروندان بعنوان یک مقام مسئول به فکر عمران و آبادانی شهر و تعامل با دستگاه های مختلف و جذب اعتبارات و افزایش سطح خدمت رسانی باشد  .
از طرف شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان
ابوذر شجاعی برجوئی
مشاور مدیرعامل و رییس روابط عمومی
گیرندگان :
سایت های خبری : باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان – راستا نیوز – آسماری نیوز – صدای جوانان مسجدسلیمان – خورنا – امید نیوز – شبکه خبری مسجدسلیمان – عصر جهان .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *