افزایش انتقادات شورای شهر از معاون فرهنگی شهردار اهواز؛ آیا شهردار در مقابل اکثریت شورا می ایستد؟!

خورنا – پس از آنکه استاندار خوزستان و برخی دیگر از مسئولان استانیف انتقادات جدی را متوجه معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اهواز کردند این بار سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر نیز از عملکرد معاون فرهنگی شهردار اواز بشدت انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ما حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با پایگاه خبری رهیاب گفته است: انتظار ما از عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و معنوی جامعه برآورده نشده است چراکه یک برنامه‌ریزی مدون و جامع و دارای همه ابعاد فرهنگی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی افزود: معاون فرهنگی بیشتر فعالیت فرهنگی خود را به کارهای روبنایی مثل برگزاری جشن‌های اعیاد و مراسمات اختصاص داده در حالیکه وظیفه معاونت فرهنگی برنامه ریزی و سیاست گذاری و نظارت بر امورات فرهنگی باید باشد.

عضو شورای شهر اهواز بابیان اینکه الآن در بحث پروژه‌های عمرانی فرهنگی نیز پیشرفتی مشاهده نمی‌شود گفت: ما در حوزه عمرانی هفت فرهنگسرا داشتیم که انتظار می‌رفت با توجه به زمان‌بندی تا الان همه آن‌ها تکمیل‌ شده باشند.

حیدری با اشاره به اینکه تأخیر در اجرای پروژه فرهنگسراها بیشتر به حوزه عمرانی برمی‌گردد تصریح کرد: البته یک‌بخشی از این تأخیرات را که بررسی کردیم می‌بینیم که برمیگردد به حوزه معاونت فرهنگی که باید یک سری پیگیری‌ها را انجام میداد و اجرا و تکمیل این پروژه ها را دنبال میکرد.

وی اذعان کرد: نداشتن برنامه‌های جامع فرهنگی در معاونت فرهنگی شهرداری اهواز را ناشی از نداشتن تجربه آهنجان نمی‌دانم ولی به نظرم پرداختن به مسائل روزمره فرهنگی و دور شدن از برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی دلیل این مسئله است.

عضو شورای شهر اهواز با تأکید بر اینکه انتظار داشتیم که حوزه معاونت فرهنگی در آموزش‌های شهروندی و آشنایی مردم به حقوق و تکالیف شهروندی برنامه بهتری داشته باشد چرا ما هنوز در بحث زمان‌بندی بیرون گذاشتن زباله مشکل‌داریم که این نهادینه و فرهنگ‌سازی نشده و یا فرهنگ‌سازی در خصوص تفکیک کردن زباله از مبدأ نیز انجام‌ نشد و یا در پرداخت عوارض بموقع شهروندان نیز که به نوعی آشنایی شهروندان به تکالیف شهروندیشان است کار نشده است.

حیدری گفت: دیوارهای شهر اصفهان پر از شعارهای دینی و احادیث و سخن بزرگان است که در فرهنگ‌سازی جامعه مؤثر خواهد بود ولی ما این را در اهواز کمتر دیده‌ایم.
وی افزود: بیلبوردها در اهواز اکثراً تبلیغات شغلی و کالا است که می‌توانست در مسائل فرهنگی نیز از این ظرفیت استفاده میشد.

رییس شورای شهر: عملکرد معاون فرهنگی ضعیف است
هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز هم در گفتگو با اهوازنوین با بیان اینکه رضایتی از خروجی عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری اهواز نیست اظهار کرد: شورای شهر اهواز از عملکرد معاونت فرهنگی آنطور که هزینه می شود راضی نیست، علی رغم اینکه معاونت فرهنگی مدعی انجام بهترین فعالیتهای فرهنگی است و شایدهم تلاش کرده باشد اما متاسفانه خروجی این تلاش ها بیهوده بوده و هزینه ها حیف و میل شده است .

وی افزود :اینکه اهن جان از نظر خودش می گوید تنها کارفرهنگی توسط معاونت فرهنگی شهرداری در شهر به خوبی انجام می شود نظر کارشناسی غلط خودش است زیرا کارشناسان فرهنگی مذهبی و مردم علی رغم زحمت های انجام شده رضایت ندارند.

شیرمردی ادمه داد :اگر معاونت فرهنگی فکر می کند کارش خوب است چر انتظارات در حوزه فرهنگی شهروند ی برآورده نمی شود ،نبود کارشناسان و مشاوران زبده فرهنگی درمعاونت فرهنگی به خوبی مشخص است .

وی با اشاره اینکه شهردار اهواز نسبت به معاونت فرهنگی باید تجدید نظر کند گفت : باتوجه به اینکه تاکنون امیر آهن جان در کار خود موفق نبود باید جایش را به یک فرد جدید بدهد تا در فرهنگ شهروندی تحول درخور شهر اهواز ایجاد کندالبته چارت جدیدی که قرار است اعلام شود.

شیرمردی با بیان اینکه اعضای شورای شهر نیز درسال آخر از قرق کردن سازمان ها، معاونت ها خودداری کنند و درخدمت به مردم قدم بردارند ادامه داد: مناطق و سازمان های شهرداری نباید منتصب به فرد و یا جریان خاصی باشد و اعضا درصدد اصلاح رفتارها باشند.

رئیس شورای شهر اهوازتصریح کرد: شورای شهر اهواز خواهان حذف معاونت فرهنگی نیست اما باتوجه به نیاز درخصوص فعالیت های فرهنگی شهر اهواز نیازمبرم به تغییر معاون فرهنگی است .

وی ادامه دادد: ریل گذاری لوایح فرهنگی توسط کمیسیون فرهنگی انجام می شود و بعد از تصویب در صحن شورا به شهردار ابلاغ می شود و اعضای کمیسیون برروند اجرایی آن باید نظارت دارشته باشند تا اقدامات فرهنگی به خوبی انجام شود ،چرا در حال حاضر معاونت فرهنگی شهرداری خروجی مثبتی نداشته و به حیف و میل بیت المال منجر شده است باید مورد بررسی قرار گیرد.

آذر زمانپور دیگر عضو شورای شهر اهواز هم اخیرا از عمل کرد معاونت فرهنگی شهرداری انتقاد کرده است.