ریس کمیته داوران بسکتبال فدراسیون جهانی به ایران دعوت شد

خورنا: سمینار هماهنگی داوران بسکتبال اواسط هفته جاری در سالن بسکتبال آزادی برگزار شد و یکی از مهمترین نکات این سمینار هم مقررات فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) درباره لباس های اعضای تیم های بسکتبال بود که به داوران دراین باره نکاتی گوشزد شد.

img_20161001_004541
امیرحسین واحدپور رئیس کمیته داوران در این باره توضیح داد: براساس قوانین جدید درباره یونیفرم بازیکنان، لوازمی مثل آرنج بند، کشاله بند و هدبند تمام بازیکنان یک تیم باید همرنگ باشند و رنگ آنها هم تنها سفید، مشکی یا رنگ غالب در پیراهن آن تیم باشد. در صورتی که این همرنگی لوازم رعایت نشود، بازیکن اجازه بازی نخواهد داشت. البته این قانون از قبل هم وجود داشت؛ اما حالا تاکید بیشتری روی آن می شود.

 

img_20161001_004629

 

وی ادامه داد: جوراب بازیکنان هم شامل همین مقررات می شود و هیچ بازیکنی حق پوشیدن جورابی با رنگ متفاوت نسبت به سایر هم تیمی های خود را ندارد.

 

توصیه بائرمن اجرایی شد
بائرمن سرمربی تیم ملی بسکتبال به تفاوت لباس کادرفنی برخی تیم های لیگ برتری اشاره داشت و در جلسه لیگ درخواست کرد که به ظاهر مربیان لیگ برتری هم توجه شود. واحدپور درباره مقررات لباس کادرفنی تیمها گفت: کادر تمام تیم ها باید لباس های یکرنگ و یک شکل بپوشند. فردی که لباس متحد با سایر اعضای کادر نداشته باشد، اجازه نشستن روی نیمکت را پیدا نمی کند. این موضوع هم قانون فیا است و هم در جلسه سازمان لیگ درباره آن تصمیم گرفته شد. البته پیش از این در چند تیم لباس ها هماهنگ بود؛ اما سایرین به دلخواه خود لباس می پوشیدند.

img_20161001_004607

رئیس کمیته داوران به ایران دعوت شد
رئیس کمیته داوران ایران از دعوت کارل یانگن براون رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی خبر داد که در تعطیلات میانه لیگ برای آموزش داوران ایرانی به کشورمان سفر کند. همچنین کمپی آموزشی برای داوران در نظر گرفته شده است که هنوز زمانبندی آن مشخص نیست؛ اما پنج روز به طول می انجامد و مانند کمپ های آموزشی بین المللی به صورت شبانه روزی همزمان با قضاوت داوران در مسابقات برگزار می شود.
منبع :خبرگزاری صداوسیما