ابراز تاسف وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستانی بهبهان/ در ۵۰ سال حتی یک تخت به ظرفیت افزوده نشده

مهدی شجاعی| خورنا: وزیر بهداشت گفت: در ۵۰ سال گذشته حتی یک تخت به ظرفیت بیمارستانهای بهبهان اضافه نشده است
به گزارش خورنا از مهر، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی بعدازظهر سه شنبه در مراسم بهره برداری پلی کلینیک و دی کلینیک تخصصی بیمارستان صنعت نفت سرخس اظهار کرد:
متاسفانه هر جا می‌رویم هر مشکلی که طی ۳۰ سال گذشته حل نشده از ما مطالبه می‌شود.
تا به امروز مسئولان و مدیران کشور نگاه صحیحی به بخش درمان و سلامت مردم نداشته و بیشتر به ساخت مسکن، بندر و پتروشیمی تاکید داشتند.

↙️ دیروز طی سفری که به بهبهان داشتم متوجه شدم که شرایط این شهر از سرخس به مراتب تاسف‌بارتر است. این شهرستان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما طی ۵۰ سال گذشته هیچ تخت بیمارستانی به آن اضافه نشده است و تنها دو بیمارستان خیرساز دارد

وی تصریح کرد: دست وزارتخانه برای تامین نیرو باز نیست و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شرط تامین اعتبار به ما نیرو خواهد داد، خواهش من این است که دوستان سازمان برنامه‌ریزی و سایر سیاست‌گذاران اگر قرار است تصمیمی بگیرند، شرایط این شهرستان‌ها را نیز مدنظر قرار دهند.
وزیر بهداشت ادامه داد: بیماران این شهرستان‌ها نیز نیازمند پرستار هستند، اما در این ۳۰ سال توان ما نرسیده، آنچه که تاکنون تامین شده از همین بودجه ناچیز وزارت بهداشت است.
هاشمی با بیان اینکه حوزه سلامت شوخی‌بردار نیست، گفت: ما نمی‌توانیم خدمت را تعطیل کنیم مردم هم متوقع هستند و این توقعات بجاست.