شهرستان آبادان پیشتاز در تولید محصول سالم

خورنا- مدیر جهاد کشاورزی آبادان از پیشتاز بودن آبادان در تولید محصول سالم در زمینه تولید محصول خرما خبر داد.

ناجی شهیب زاده گفت: شهرستان آبادان به دلیل دارا بودن ۱۳۲۰۰ هکتار نخیلات و اهمیت تولید محصول سالم و آموزش های چهره به چهره مروجین مراکز تحت پوشش مدیریت به کشاورزان تاکنون توانسته مقام اول تولید محصول سالم را در استان در زمینه محصول سالم را داشته باشد و امیدواریم با بالا رفتن سطح آگاهی کشاورزان و حمایت از تولید کنندگان محصول سالم در سالهای آتی است قسمت اعظم تولید خرما زیر پوشش محصول سالم می‌رود.
ناجی شهیب زاده ادامه داد: محصول سالم‌، محصولی است که دارای حد مجاز باقیمانده آفت‌کش، عناصر، فلزات و سموم باشد و هدف تولید محصول سالم در نهایت سلامت جامعه و پایین آمدن خطر ابتلا به بیماری هایی از جمله سرطان است.
وی بیان کرد: امسال تا کنون پنج بهره بردار موفق به تولید محصول سالم شده اند و پرونده دو بهره بردار دیگر نیز در دست اقدام است.
مدیر جهاد کشاوزی آبادان با بیان این مطلب یادآورشد: پروژه مدیریت تلفیقی با آفات و در نهایت تولید محصول سالم از جمله پروژه های مهم این مدیریت است که توسط مروجین مراکز خدمات و ناظرین شبکه مراقبت به بهره برداران آموزش داده میشود و کارشناسان طی مرحله داشت و برداشت در زمینه مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بیماریها گام به گام همراه نخلدار هستند.