نشست ستاد بازگشایی مدارس و مرکز آموزش عالی آبادان برگزار شد

سیاوش چراغی | خورنا: نشست ستاد بازگشایی مدارس آبادان و مراکز آموزش عالی در تالار غدیر فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد ؛ که شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان از آماده بودن بسترهای لازم برای استقبال از سال تحصیلی جدید خبر داد.

ور این نشست که با حضور روسای ادارات آموزش و پرورش آبادان واروندکنار،روسای دانشگاهها،مدیران مدارس و فرهنگیان،سازمانهای مردم نهاد ،دهیاران،بخشداران ، شورای روستایی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی مربوطه برگزار شد، آخرین هماهنگی ها در خصوص هر چه بهتر برگزار کردن سال تحصیلی۹۶-۹۵صورت پذیرفت.

فرماندار ویژه آبادان ضمن عرض خیرمقدم به حضار بیان داشت:این حضور، نشان دهنده ی عزم جدی شهرستان همگام با استان و کشور جهت استقبال باشکوه از جمعیت قریب به ۶۰هزار نفری نونهالان،نوجوانان و جوانان می باشد تا ضمن تعامل و همدلی با نشاط و شادمانی در کلاسهای درس حضور بهم رسانند.

وی با اشاره به پاره ای مشکلات نظیر انشعابات آب و برق بعضی مدارس گفت : در این رابطه تصمیمات خوبی در جلسه ی کمیته ی برنامه ریزی شهرستان که امروز صبح برگزار شد،اتخاذ گردید.همچنین توقع داریم مدیران آموزش و پرورش با تجمیع امکانات و همکاری مخابرات جهت افزایش نرخ بهره مندی دانش آموزان از اینترنت و ارتباطات تلاش کنند.آنچه انتطار داریم این است که مجموعه دوایر شهرستان جهت شروع سال تحصیلی جدید شرایط مطلوبی را فراهم آورند.
رییس شورای آموزش و پرورش آبادان با یادآوری همزمانی آغاز سال تحصیلی و هفته ی دفاع مقدس ،گفت:به ارواح مطهر تمام شهدایی که برای دفاع از این مرز و بوم جان عزیز خود را نثار کردند درود می فرستیم.در این ایام دو واقعه ی مهم برای آبادان تداعی می شود؛دوم مهر که یاد آور شهادت تنی چند از فرهنگیان عزیز در اداره آموزش و پرورش آبادان و پنجم مهر که سالروز شکست حصر آبادان می باشد.امیدوارم برای این دو حادثه مهم مراسم در خور و شایسته ای برگزارشود.
وی در ادامه از آغاز پروسه ی سرشماری اینترنتی عمومی نفوس و مسکن شهرستان آبادان در سوم مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد و تصریح کرد:سرشماری بهترین و اصلی ترین حرکت ملی جهت توسعه و پیشرفت کشور بوده و می تواند نیازمندیهای جمعیتی جامعه را تامین کند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در پایان با تشریح گوشه ای از سیاست های دولت تدبیر و امید،گفت:نگاه دولت دکتر روحانی به توسعه ی آموزش و پرورش و بهداشت بوده که مطابق با راهبردهای رهبری فرزانه مبنی بر نیاز جوانان به تحصیل،تهذیب و ورزش می باشد.تمام مجموعه نظام و شهرستان همگام با یکدیگر در راستای بستر سازی شرایط امن و پایدار به منظور سرمایه گذاری و اشتغال در حال تلاش هستند.
شایان ذکر است در این نشست مسئولان آموزش و پرورش آبادان و اروندکنار، روسای دانشگاه آزاد آبادان و خرمشهر و دانشکده نفت شهید تندگویان،نماینده دانشکده علوم پزشکی آبادان و سرپرست شهرداری شهرستان آخرین اقدامات دستگاه مربوطه خود را در راستای استقبال هرچه بهتر از سال تحصیلی۹۶-۹۵تشریح کردند.