انتقاد صریح رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از سازمان برنامه و بودجه

باقرگل فر – خورنا:ناصری نژاد :دولت یازدهم مردم خوزستان را به فراموشی سپرد.به رئیس جمهور تذکر می دیم.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان به کم کردن بودجه خوزستان نسبت به سال گذشته از سوی دولت اشاره کردو گفت:دولت یازدهم مردم خوزستان را فراموش کرده و بودجه آن را نسبت به سال گذشته کاهش داد.
مجید ناصری نژاد با اشاره به کاهش بودجه سال ۹۵ خوزستان نسبت به سال گذشته اظهار داشت:دولت می بایست حق مردم خوزستان را در بودجه سال۹۵ می داد و این در حالی است که مردم این استان می گویند حق خودمان را به ما بدهید و بیشتر از آن را نمی خواهیم ، مشکلات مردم این دیار آنقدر بحرانی بوده که دولت یازدهم باید بودجه را افزایش دهد اما ما شاهد این هستیم که حق مردم را در بودجه لحاظ نکردند.
وی به بودجه سال۹۵ خوزستان اشاره کرد و گفت: ما در ردیفهای بودجه ای ملاحظه می کنیم ،در سال ۹۵ استانهای مختلف نسبت به خوزستان رشد بالایی داشتند و این یعنی دولت به این استان تبعیض قائل شده است و واقعاً به مردم این دیار ظلم کرده اند، مردمی که سالهای سال جنگ تحمیلی را تحمل کرده اند و پس از جنگ نیز مشکلات را به تن خریدند و با گرفتاری های زیادی دست و پنجه نرم می کنند.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس یازدهم در ادامه همین مبحث افزود:مردم خوزستان در حال حاضر گرفتار گردو غبار و مشکلات زیست محیطی هستند و این انتقاد به دولت یازدهم وارد است که بودجه این استان در سال ۹۵ افزایش که پیدا نکرده ، آن را کاهش نیز داده اند و این موضوع برای مردم خوزستان جای نگرانی دارد.
وی تصریح کرد:کسانی که در دولت و سازمان برنامه وبودجه و ردیفهای بودجه ای را می بندند،با چه توجیهی اعتبارات خوزستان را کم می کنند، ما به این موضوع به شدت معترض هستیم و به هر شکلی که باشد حق مردم این استان را می گیریم و پس از تعطیلات مجلس نیز نمایندگان خوزستان جلسه ای با آقای نوبخت دارند. که این مهم را با جدیت پیگیری می کنیم.
ناصری نژاد با اشاره به اینکه چه دلیلی وجود دارد که دولت بودجه خوزستان را کاهش داده است ، بیان کرد:جزء بی توجهی دولت دلیل دیگری برای کاهش بودجه خوزستان وجود ندارد و یکسری نفوذهایی در بدنه دولت وجود دارد که مسائل مهم ممکلت را با ارتباطات به جاهای خاص سوق می دهند.البته مشکلات این استان روزبه روز در حال زیاد شدن است، اماً بودجه آن را کاهش دادند که این نهایت ظلم به این مردم را نمایان می کند.وی در ادامه تأکید کرد:خوزستان در بدنه دولت کسی را ندارد و این درست نیست ، که بودجه کشوری که باید براساس شاخص های قانونی توزیع شود با رابطه بازی انجام بگیرد که این موضوع با هیچ منطقی سازگار نبوده و آقای رئیس جمهور باید خودش سریعاً به این مبحث مهم ورود پیدا کند.نماینده مردم شادگان با اشاره به نخستین سفر استانی دولت در خوزستان عنوان کرد:اولین سفر استانی آقای روحانی به استان خوزستان بوده که وعده های زیادی نیز داده اند که متاسفانه به این وعده ها نیز عمل نکرده اند وجای نگرانی دارد که در سال پایانی دولت یازدهم همه استانها پروژه های بزرگ دراند و شما نکاه کنید در هفته دولت که گذشت خوزستان یک پروژه مناسبی برای افتتاح نداشت و این مشخص بوده که به استان بی توجهی شده است.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: به رئیس جمهور تذکر می دهیم که خود وارد این موضوع شوند و اگر نه، از طریق ارگانهای نظارتی و مجلس وارد این قضیه می شویم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مهندس طاهری آقای ناصری بسه موج سواری بسه سخنان دلفریب امسال سال اقدام و عمل است