مازاد محصولات پالایشگاه‌ها به پتروشیمی‌ها ارسال می شود

باقرگل فر-خورنا:

براساس دستور وزارت نفت، با راه اندازی پالایشگاه خلیج فارس مازاد محصولات تولیدی پالایشگاه ها برای افزایش ظرفیت و توسعه در پتروشیمی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اراک، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هدف خود از بازدید پالایشگاه اراک را توسعه صنعت پتروشیمی با افزایش خوراک واحدهای داخلی اعلام کرد و گفت: اولویت فعلی پالایشگاه های اصفهان و اراک تا زمان راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تولید بنزین است.

شاهدایی افزود: فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس سال آینده افتتاح می شود که در این صورت همه بنزین داخل کشور از این پالایشگاه قابل تامین است و اولویت فعلی پالایشگاه های کشور برای تبدیل همه محصولات به بنزین موقتی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به دستور وزیر نفت گفت: وزیر نفت در صورتجلسه ای دستور دادند با توجه به این که بزودی پالایشگاه خلیج فارس افتتاح خواهد شد و همچنین با توجه به گازرسانی های داخل کشور، تمهیدی برای استفاده از موجودی مازاد ال پی جی، نفت سفید و گازوئیل پالایشگاه‌ها در صنعت پتروشیمی اتخاذ شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: در این راستا یکی از مواردی که در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران قرار گرفته، استفاده از مازاد انواع خوراک پالایشگاه‌هاست.

شاهدایی افزود: با توجه به این که پتروشیمی های اراک، تبریز و اصفهان در مجاورت واحدهای پالایشگاهی هستند، ترجیح ما این است که با دریافت خوراک از پالایشگاه ها ظرفیت های تولید خود را توسعه دهند.

وی، نظم و انسجام موجود در مجتمع پتروشیمی شازند را قابل توجه دانست و تصریح کرد: از مجتمع های زیادی بازدید داشتم که از این نظر این مجتمع سرآمد همه پتروشیمی‌هاست.

شاهدایی یادآور شد: پتروشیمی شازند پس از خصوصی سازی به بهترین شکل از نظر آمار تولید، بازارهای فروش در داخل و خارج اداره شده و در ردیف مجتمع‌های برتر قرار دارد.