آغاز مرحله دوم واکسیناسیون دام علیه تب برفکی

خورنا – مدیر جهاد کشاورزی آبادان از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون دام علیه تب برفکی خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان اظهار داشت: زمان آغاز اجرای فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در نیمه شهریور سال جاری آغاز شده است.

ناجی شهیب زاده افزود: به منظور اجرای کامل فاز دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی، جهاد کشاورزی با توجه به ارتباط تنگاتنگی که با قشر دامدار و کشاورز دارد تلاش میکند در پیشگیری از بروز بحران با اداره دامپزشکی شهرستان همکاری لازم را داشته باشد و مروجین جهاد کشاورزی آبادان در توجیه دامداران شهرستان با بازدیدهای مکرر سعی در هموار نمودن مسیر دارند و امیدواریم با اعمال اقدامات پیشگیرانه بتوان سرمایه های دامی را از خطر گزند این بیماری که ضربات اقتصادی جبران ناپذیری را وارد میکند حفظ کنیم .
شهیب زاده بیان کرد: با توجه به احتمال شیوع دوباره بیماری تب برفکی، واکسیناسیون الزامی است و شایسته است دامداران نسبت به واکسیناسیون دامهای خود اقدام کنند تا از خسارات و تلفات ناشی از بیماری که به مراتب سنگین است، در امان باشند.
ناجی شهیب زاده تصریح کرد: اگر چه واکسیناسیون نقش به سزایی در مقابله با این بیماری دارد اما رعایت اصول بهداشتی- قرنطینه ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار واکسیناسیون، در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.
وی افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی و مسری دام است که در صورت شیوع خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *