وکیل شهردار یا شهروندان ؟!

خورنا – سید حسین مرعشی / در پی ۳ جلسه و ۱۲ دور رای گیری نا موفق برای تعیین هیات رییسه شورای شهر و به دنبال آن تشکیل جلسه در فرمانداری و تغییر در ترکیب کاندیداها در این مطلب گذر کوتاهی خواهیم داشت بر آن چه گذشت. در این جلسه که با موضوع تعیین هیات رییسه سال چهارم شورا در فرمانداری برگزار شد در نهایت همانند سه جلسه قبل نتیجه خاصی در پی نداشت و موضوع به جلسه دیگر موکول شد.

پس از انتصاب حسین شهاوند عضو شورای شهر و کاندیدای ریاست آن بر مسند ریاست آموزش و پرورش بخش الوار گرمسیری و عدم کاندیداتوری وی درجلسه فرمانداری، فضل اله باقری از سوی گروه موسوم به موافقان شهردار نامزد ریاست شورای شهر اندیمشک شد.

فضل اله باقری در این جلسه با بیان اینکه شورای شهر اندیمشک یک نهاد ریاست محور است دلیل کاندیداتوری خویش در این عرصه را حمایت از شهردار اندیمشک اعلام کرد و گفت اعضای تیم مقابل درصدد استیضاح و عزل شهردار هستند ولی از نظر ما شهردار در یک سال باقیمانده شورا باید در جایگاه خود باقی بماند . وی در این جلسه موفق به کسب ۴ رای گردید .

محمدرضا بختیاری عضو دیگر این شورا که در ۳ جلسه پیاپی موفق به کسب ۵ رای گردیده بود دیگر کاندیدای ریاست شورا بود.وی ضمن تشکر از روسای قبلی حضورش به عنوان کاندیدای ریاست شورا را غیر فرمایشی و غیردستوری خواند و اظهار داشت : در صورت رای اعتماد اعضای محترم شورا با تمام توان سعی در رسیدگی بر کارهای عقب افتاده و رساندن به نتیجه خواهم نمود و به هیچ شخصی در خارج از مجموعه شورا اجازه نخواهم داد که با سیاست های از قبل تعیین شده در تضعیف شورا که نهادی مردمی است اقدام نماید وی در ادامه اعلام کرد : شعار ” استقلال و تعامل ” را سرلوحه برنامه شورا قرار خواهد داد .

سرکار خانم رعنا میرعالی که در انتخابات شورای شهر حائز رای اکثریت شده بود نیز یکی از نامزدهای ریاست شورا بود.وی که در ۳ جلسه گذشته موفق به کسب ۱ الی ۲ رای گردیده با دفاع از لزوم مدیریت بانوان در امور شهری اعلام کرد عضو هیچ طیف و گروه خاصی نیست . وی همچون جلسات پیش موفق به کسب ۱ رای گردید .

مصطفی اسکندری عضو غایب در این جلسه بود که با توجه به مرز بندی های شورا و رویکرد ایشان در انتخابات قبلی هیات رییسه شورا به احتمال قریب به یقین در جلسه یا جلسات آینده رای خود را به صندوق حاج آقا باقری خواهد ریخت.

گفتنی است در این جلسه یکی از اعضای شورا با عوض کردن جای خود و سر و صدا لحظاتی جلسه را به حاشیه برد که با تذکر فرماندار موضوع فیصله یافت.

در پایان از اعضای شورای شهر میخواهیم که وکلای مردم باشند نه وکلای شهردار و برنامه های خود در شورا را در راستای آبادانی شهر پی ریزی کنند نه برای ثبات شهردار چرا که منطقا اگر شهردار از تثبیت جایگاه خود آسوده خاطر باشد ممکن است در انجام وظایف خود آنگونه که باید و شاید دقیق و مناسب عمل نکند.