مسئولان دزفولی راه های ارتباطی خود با مرکز کشور را قوی تر کنند

خورنا -حبیب الله آصفی ظهر سه شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان دزفول که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت اعتبارات سال ۹۵ دزفول نسبت به سالهای گذشته بهتر شده اما زخم های کهنه و مشکلات دیرینه این شهرستان همچنان پابرجا هستند.

وی افزود: همواره در جلسات مختلف که در مرکز استان برگزار می شد به بیان محرومیت های دزفول پرداخته ام اما همه پاسخ مارا با خنده می دادند چرا که بر این باور بودند که دزفول منبع اعتبار و سرمایه است.

فرماندار دزفول، ۲ بخش سردشت و شهیون را مناطق دردمند دزفول برشمرد و تصریح کرد: با پیگیری ها و اقدامات متعدد صورت گرفته توسط فرمانداری و سایر مسئولان شهرستان توانستیم مسئولان استانی و حتی کشوری را از محرومیت های اساسی دزفول آگاه کنیم به گونه ای که اکنون مسئولان خوزستان اذعان می کنند که دزفول از محرومیت های شاخصی رنج می برد که با این اعتبارات سالانه مشکلات آن برطرف نمی شوند.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به حوزه راه بخش سردشت و شهیون

آصفی درادامه عنوان کرد: با پیگیری های نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات در حوزه راه بخش سردشت و شهیون اخذ شده که جای خوشحالی دارد چرا که با وجود مشکلات متعدد و پرهزینه دزفول نیاز است که از طریق مرکز به اعتباراتی هر چند اندک دست یابیم، بنابراین مسئولان دزفولی باید کانال های ارتباطی خود با مرکز کشور برای اخذ اعتبارات را قوی تر کنند.

وی، پیگیری های مسئولان دزفول در حوزه راه و جاده را ملی برشمرد و گفت: به عنوان مثال اکنون احداث جاده پاشنه زاگرس در دستور کار است که دزفول را به اصفهان وصل می کند ضمن اینکه محل اتصال شهرهای لالی، اندیکا و شهرکرد نیز خواهد بود. با احداث این جاده که اعتبارات آن از طریق ملی تامین می شود قطعا شاهد تحول عظیمی در حوزه راه خواهیم بود.

فرماندار دزفول در ادامه با اشاره به محرومیت های بخش های مرکزی و چغامیش دزفول، این محرومیت ها را در شأن مردم مناطق مذکور ندانست و ادامه داد: دستگاه های اجرایی شهرستان باید با تلاش و مساعدت یکدیگر از اعتبارات سال ۹۵ شهرستان نهایت استفاده را ببرند هر چند هر ساله دزفول به حق اصلی خود در توزیع اعتبارات نرسیده اما در سال جاری میزان اعتبارات اختصاص یافته واقع بینانه تر از سالهای گذشته است که شاید بتوان اندکی از دردهای شهرستان را کاهش داد.

به گزارش مهر، در این کمیته میزان اعتبارات سال ۹۵ شهرستان دزفول ۵۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از ۲ محل اعتبارات نفت استانی (تملک دارایی) و اعتبارات ماده ۱۸۰ اعلام شد.