بررسی پروژه های عمرانی شهرستان شادگان با حضور امیریان مجری طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز کشور

خورنا – جلسه بررسی وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان شادگان با حضور امیریان مجری طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز کشور ، ناصری نژاد رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ، تعدادی از معاونین و مدیران کل استان و مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان و بخشداران و دهیاران به ریاست نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان تشکیل گردید .

معاون فرماندار شادگان با تقدیر وتشکر از کمکهای وزارت نفت و عملکرد دولت تدبیر وامید در شادگان علیرغم تحریم سالهای اخیر و کاهش اعتبارات عمرانی و بیان وضعیت عمومی شهرستان افزود شهرستان شادگان روی میادین نفتی واقع شده و با گذشت ۳۸ سال از انقلاب جمهوری اسلامی ایران سزاوار نیست که دانش آموزان بعضی از روستاها در کانکس تحصیل می کنند .

آلبوغبیش با اشاره به استعدد های بلقوه و بلفعل شهرستان شامل تالاب بین المللی شادگان وسیعترین تالاب کشور ، میادین نفتی منصوری و دارخوین ، دو میلیون وپانصد هزار اصله نخل خرما که باعث شده شهرستان شادگان بعنوان پایتخت خرما شناخته شود ، وجود بیش از ۲۰۰ حلقه چاه نفت ، دو رودخانه عظیم کارون و جراحی ، منطقه گردشگری شادگان و…… اظهار داشت علیرغم این همه استعدادها بدلیل محرومیت منطقه و عدم وجود صنایع و کارخانجات و منابع درآمدزا این شهرستان بیشترین نرخ بیکاری در استان را دارد و مشکلات خشکسالی ، کشاورزان و نخلداران که شغل اصلی آنها کشاورزی است را با مشکل جدی مواجه ساخته است.

معاون فرماندار شادگان عمده ترین مشکل شهرستان را اشتغال و آب شرب و کشاورزی عنوان کرد .

وی تصریح کرد تنها راه برون رفت از این معضل ، همکاری وزارت نفت با وزارت نیرو در جهت تأمین اعتبار بمنظور انتقال آب بین حوزاه ای کارون به جراحی و تسریع در اجرای این طرح عنوان کرد .

معاون فرماندار شادگان به نامطلوب بودن وضعیت جاده های شهرستان نیز اشاره کرد و گفت تصادفات مستمر و تلفات جانی خصوصاً دسته جمعی و خانوادگی به دلیل غیر استاندارد بودن جاده ها بصورت مکرر مشاهده می شود و مستلزم همکاری بیشتر وزارت نفت می باشد .

آلبوغبیش بر ضرورت تکمیل پروژه هایی که اعتبار آنها از محل نفت تأمین شده است شامل آبرسانی دریسیه ها ، مجموعه ورزشی توپچی نهر صالح ،تکمیل معلم سرا ، تکمیل استخر سر پوشیده ، تکمیل مجموعه ورزشی پتروشیمی ، راه اندازی بیمارستان نفت و استادیوم ورزشی دارخوین ، بهسازی روستای منصوره بزرگ ، تکمیل درمانگاه منصوره و تکمیل روکش آسفالت ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی تأکید کرد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ضمن خوش آمدگویی به آقای امیریان و هیأت همراه در رابطه با معرفی شادگان گفت : درست است که شادگان از بعضی جهات محروم است اما شهرستان فقیری نیست شادگان شهری است که از نظر ذخایر نفتی و وجود دو رودخانه بزرگ و تالاب بین المللی و سایر منابع از شهرهای غنی استان خوزستان است.
وی افزود متأسفانه در طی این سالها نگاهی به شهرستان شادگان نشده است و باید نگاه ویژه به این شهرستان شود . چون شادگان واقعاً محروم است برای مثال با گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز ما آب شرب کافی نداریم ،راه دسترسی نداریم و از همه مهمتر جوانان ما بیکارند .

نماینده مردم شادگان ضمن تشکر از اجرای برخی طرحهای عمرانی توسط وزارت نفت ، ادامه داد : اجرای این طرحهای عمرانی از حقوق مردم شریف شادگان است و در رابطه با طرحهای نیمه تمام من واقعاً مانده ام که چه جوابی به مردم بدهم .

درپایان امیریان مجری طرحهای عمران مناطق نفتخیز کشور با اشاره به میزان اعتبارات ابلاغ شده در سالهای گذشته از محل نفت وتأکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه های مورد نظر اظهار داشت وزارت نفت به تعهدات خود بر اساس قرارداد منعقده با دستگاههای اجرایی عمل نموده و درصورت اجرای مفاد قرارداد ، کل اعتبارات در نظر گرفته شده بموقع پرداخت خواهد شد .وی همچنین با توجه به توضیحات ارائه شده توسط نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار و معاونین مدیران کل دستگاههای اجرایی استان قول مساعد در جهت پیگیری تأمین اعتبار مجدد جهت اجرای پروژه های عمرانی در سالجاری و سالهای آینده داد .

گفتنی است در این جلسه باپرداخت مابقی اعتبارات سال گذشته و تکمیل پروژه های نیمه تمام و معرفی تعدادی پروژه جدید بر اساس نیاز شهرستان و همچنین تأمین اعتبار جهت احداث آرامگاه ملا فاضل سکرانی موافقت گردید.