فرماندار شادگان بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و تشویق مردم به انجام سرشماری اینترنتی در این شهرستان تأکید کرد

خورنا – بهروز فرج اللهی فرماندار شهرستان شادگان اظهار کرد: انتظار داریم تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان، خبرنگاران، دهیاران، شورای اسلامی شهرستان، مدیران مدارس، مراکز بهداشتی و درمانی مردم را نسبت به ثبت‌نام اینترنتی تشویق کنند.

وی با اشاره به اینکه روش سرشماری در شهرستان شادگان به دو صورت انجام می‌شود افزود: روش خود تکمیلی و ثبت اطلاعات توسط خانوار به وسیله اینترنت که در سرشماری از سوم تا ۲۴ مهرماه امسال با مراجعه یکی از اعضای خانواده به سامانه اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن به آدرسwww.srshomari۹۵.۱r و تکمیل فرم خانوار اجرا می‌شود.

فرماندار شادگان به روش دوم که مصاحبه‌ای است پرداخت و اضافه کرد: مصاحبه حضوری ماموران سرشماری با استفاده از تبلت از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان ماه سال جاری اجرایی و طی آن اطلاعات مورد خانوارها جمع‌آوری و در تبلت همراه ماموران آمارگیر ذخیره سازی می‌شود.

وی در ادامه، بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و تشویق مردم به انجام سرشماری اینترنتی و نیز آماده‌سازی مدارک مورد نیاز و کدپستی محل سکونت در مرحله حضوری به منظور جلوگیری از اتلاف وقت مأموران سرشماری تأکید کرد.

فرج اللهی در پایان، با بیان این‌که مأموران سرشماری با مراجعه حضوری با استفاده از تبلت به‌صورت دقیق نسبت به ثبت و تکمیل اطلاعات خانوارها اقدام می‌کنند، یادآور شد: از مردم فهیم شهرستان شادگان درخواست می‌شود با توجه به اهمیت بحث آمارگیری و تأثیرگذاری اطلاعات حاصله بر برنامه‌ریزی کشور با مأمورین سرشماری همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.