بررسی پروژه های عمرانی شهرستان شادگان با حضور مجری طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز کشور

باقرگل فر – خورنا:جلسه بررسی وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان شادگان با حضور مهندس امیریان مجری طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز کشور ، ناصری نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ، تعدادی از معاونین و مدیران کل استان و مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان و بخشداران و دهیاران به ریاست نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان تشکیل گردید.
معاون فرماندار شادگان:با تقدیر و تشکر از کمک های وزرات نفت و عملکرد دولت تدبیر و امید در شادگان علیرغم تحریم سالهای اخیر و کاهش اعتبارات عمرانی و بیان وضعیت عمومی شهرستان افزود شهرستان شادگان روی میادین نفتی واقع شده و با گذشت ۳۸ سال از انقلاب جمهوری اسلامی ایران سزاوار نیست که دانش آموزان بعضی از روستاها در کانکس به تحصیل مشغولند.
آلبوغبیش:با اشاره به استعداد های بلقوه وبلفعل شهرستان شامل تالاب بین المللی شادگان وسیعترین تالاب کشور ، میادین نفتی منصوری و دارخوین ، دو میلیون و پانصد هزار اصله نخل خرما که باعث شده شهرستان شادگان بعنوان پایتخت خرما شناخته شود، وجود بیش از ۲۰۰حلقه چاه نفت ، دو رودخانه عظیم کارون و جراحی ، منطقه گردشگری شادگان و …… اظهار داشت علیرغم این همه استعداد بدلیل محرومیت منطقه و عدم وجود صنایع و کارخانجات و منابع درآمدزا این شهرستان بیشترین نرخ بیکاری در استان را دارد و مشکلات خشکسالی ، کشاورزان و نخلداران که شغل اصلی آنها کشاورزی است را با مشکل جدی مواجه ساخته است.
معاون فرماندار شادگان: عمده ترین مشکل شهرستان را اشتغال و آب شرب و کشاورزی عنوان کرد.
وی تصریح کرد:تنها راه برون رفت از این معضل ، همکاری وزرات نفت با وزارت نیرو در جهت تأمین اعتبار بمنظور انتقال آب بین حوزه ای کارون به جراحی و تسریع در اجرای این طرح عنوان کرد.
معاون فرماندار شادگان:به نامطلوب بودن وضعیت جاده های شهرستان نیز اشاره کرد و گفت تصادفات مستمر و تلفات جانی خصوصاً دسته جمعی و خانوادگی به دلیل غیر استاندارد بودن جاده ها بصورت مکرر مشاهده می شود و مستلزم همکاری بیشتر وزارت نفت می باشد.
آلبوغبیش :بر ضرورت تکمیل پروژه هایی که اعتبار آنها از محل نفت تأمین شده است شامل آبرسانی دریسیه ها ، مجموعه ورزشی توپچی نهر صالح ، تکمیل معلم سرا ، تکمیل استخر سرپوشیده ، تکمیل مجموعه ورزشی پتروشیمی ، راه اندازی بیمارستان نفت و استادیوم ورزشی دارخوین ، بهسازی روستای منصوره بزرگ ، تکمیل درمانگاه منصوره و تکمیل روکش آسفالت ۱۳۰کیلومتر راه روستایی تأکید کرد.
سپس حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ضمن خوش آمدگویی به آقای مهندس امیریان و هیأت همراه در رابطه با معرفی شادگان گفت:درست است که شادگان از بعضی جهات محروم است اما شهرستان فقیری نیست شادگان شهری است که از نظر نفتی و وجود دو رودخانه بزرگ و تالاب بین المللی و سایر منابع از شهرهای غنی استان خوزستان است.
وی افزود:متأسفانه در طی این سالها نگاهی به شهرستان شادگان نشده است و باید نگاه ویژه به این مثال با گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز ما آب شرب کافی نداریم ، راه دسترسی نداریمو از همه مهمتر جوانان ما بیکارند.
نماینده مردم شادگان ضمن تشکر از اجرای برخی طرحهای عمرانی توسط وزارت نفت ، ادامه داد:اجرای این طرحهای عمرانی از حقوق مردم شریف شادگان است و در رابطه با طرحهای نیمه تمام من واقعاً مانده ام که چه جوابی به مردم بدهم.
در پایان مهندس امیریان مجری طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز کشور :با اشاره به میزان اعتبارات ابلاغ شده در سالهای گذشته از محل نفت و تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه های مورد نظر اظهار داشت وزارت نفت به تعهدات خود براساس قرارداد منعقده با دستگاههای اجرایی عمل نموده و در صورت اجرای مفاد قرارداد، کل اعتبارات در نظر گرفته بموقع پرداخت خواهد شد.وی همچنین با توجه به توضیحات ارائه شده توسط نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ، معاون فرماندار و معاونین مدیران کل دستگاههای اجرایی استان قول مساعد در جهت پیگیری تأمین اعتبار مجدد جهت اجرای پروژه های عمرانی در سالجاری و سال های آینده داد.
گفتنی است در این جلسه با پرداخت مابقی اعتبارات سال گذشته و تکمیل پروژه های نیمه تمام و معرفی تعدادی پروژه جدید براساس نیاز شهرستان و همچنین تأمین اعتبار جهت احداث آرامگاه ملا فاضل سکرانی موافقت گردید.