اشراف امنیتی بر مرزهای خوزستان

خورنا –

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت امنیتی در دو مرز چذابه و شلمچه در آستانه سفرهای اربعین امسال گفت: در مرزهای خوزستان هم اوضاع تحت کنترل است و هم اشراف امنیتی بر مرزها برقرار است.

به گزارش ایسنا، «غلامرضا شریعتی» در حاشیه بازدید از پروژهای عمرانی مرز چذابه در آستانه سفرهای اربعین که امروز (۱۹ شهریور ماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از بازدید امروز، بررسی عملکرد و برنامه‌ریزی‌هایی است که از قبل و به‌منظور برگزاری بهتر و مناسب‌تر مراسم اربعین حسینی در سال جاری انجام شده است. میزان پیشرفت کارها و برنامه‌ها و عملکرد در مرز بررسی خواهد شد تا تنگناها و مشکلات موجود بررسی و برطرف شود. پیمانکار پروژه راه چذابه بسیار جدی در حال کار است و صحبت شد که این کار هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به مین‌روبی منطقه چذابه افزود: نیروهای گروه تخریب در این منطقه زحمات بسیار سنگین و غیر قابل انکاری در مین‌روبی کشیدند. به علت این‌که این منطقه میدان مین بود، حدود یک ماه و نیم پیش کار در چذابه متوقف بود. همان زمان هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا زودتر کار مین‌روبی انجام شود و پس از آن فعال شدند و اکنون خوشبختانه بسیاری از تنگناها رفع شده و کار در این منطقه در حال انجام است.

شریعتی ادامه داد: ایجاد پارکینگ نیز در چذابه در دستور کار و مقرر است پارکینگ ۱۰۰ هکتاری با ظرفیت حداقل ۵۰ هزار خودرو در چذابه ایجاد شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مشکلاتی در سال‌های گذشته در ترافیک منطقه وجود داشت و موجب بی‌نظمی می‌شد که لازم است این مشکلات برطرف شود. به این منظور برنامه‌ریزی شده که رفت از یک مسیر انجام شود و برای برگشت نیز لوپ دیگری ایجاد شود تا خودروها در رفت و برگشت با یکدیگر در تداخل قرار نگیرند و موجب ترافیک سنگین نشود و امکان رفت و آمد مانند سال‌های گذشته سلب نشود.

وی با بیان این‌که کار در چذابه در یک ماه و نیم گذشته پیشرفت مطلوبی داشته است، گفت: در هفته گذشته مدیرکل راه، فرمانده انتظامی خوزستان، معاون امنیتی استانداری و فرمانده ارشد سپاه از روند کار در چذابه بازدید کرده‌اند و تلاش بر این است که کارها در مرز چذابه تا دو ماه آینده انجام شود.

شریعتی اظهار امیدواری کرد کارهایی که برای سفرهای اربعین امسال مد نظر داریم، در یک تا یک ماه و نیم آینده به پایان برسد و برای سال آینده نیز برنامه داریم که یک مسیر روان ایجاد شود.

وی با اشاره به وضعیت برپایی چادرهای موکب‌های پذیرایی در محل مرزها در ایام اربعین اظهار کرد: فعلاً برنامه‌ای برای ساخت ساختمان و اماکن ثابت برای موکب‌ها نداریم، چون این موضوع مشکلات و مسائل خاص خود را دارد و فعلاً این موضوع به صلاح نیست. این موکب‌ها به صورت موقت ایجاد و از فضای مرز نیز استفاده بهینه می‌شود و برنامه دیگری در این زمینه نداریم.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت امنیتی در دو مرز چذابه و شلمچه گفت: امنیت بسیار خوبی برقرار است و اوضاع در مرزهای خوزستان تحت کنترل است. دستگاه‌های امنیتی و مجموعه اطلاعات و سپاه پاسداران و ارتش به‌نحو مطلوب و مناسب و به‌صورت شبانه‌روزی و طاقت‌فرسا در رسیدگی به امور مرز زحمت می‌کشند و از گزارش‌هایی که به دست می‌رسد خدا را شاکریم که هم اوضاع تحت کنترل است و هم اشراف امنیتی بر اوضاع مرز برقرار است.

وی با اشاره به پیشرفت کار آماده‌سازی مرز شلمچه برای سفرهای اربعین نیز اظهار کرد: در شلمچه نیز کار بسیار خوب پیش می‌رود و پیشرفت کار در شلمچه از مرز چذابه جلوتر است و امیدواریم تا زمان اربعین در چذابه نیز پیشرفت کار به شلمچه برسد. البته کار در شلمچه زودتر آغاز شده هم‌چنین فاصله مرز شلمچه تا منطقه شهری خرمشهر بسیار کمتر است که موجب شده کار در شلمچه بهتر پیشرفت کند و تلاش می‌شود در چذابه نیز به همان نقطه برسیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • عماد محمديان نزاد . ماهشهر باسلام وسپاس فراوان از همه بچه های زحمت کش و فداکار مرزبانی ناجا و بچه های غیور مرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و سبز پوشان سپاه امام زمان عج و سربازان گم نام آقا زمان عج که مخلصانه و با فداکاری تمام در بدترین شرایط جوی و رفاهی مرز های ایران اسلامی عاشقانه خدمت می کنند و امنیت رابرای ما تامین می کنند . خالصانه دست تک تک انان را می بوسم . ارباب حسین یاورتان باد