فرماندار اندیمشک

اشتغال مهمترین مطالبه جوانان اندیمشک از مسئولان/ ازدواج آسان باید در جامعه فرهنگ سازی شود

خورنا – فرماندار اندیمشک گفت: ازدواج آسان متناسب با نیازهای فردی و فرهنگی کشور فرهنگ سازی و بستر آن در جامعه تقویت شود.

به گزارش خورنا از اندیمشک، پیمان جهانگیری ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای ازدواج در محل فرمانداری اندیمشک اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای اجتماعی ایران اسلامی در طول سال‌های اخیر، مقوله ازدواج بوده و این موضوع نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: ما باید جوانان را به ازدواج تشویق و با مفهوم صحیح این ارزش انسانی و اسلامی به بهترین روش ممکن آشنا کنیم تا مشکلات و معضلات آنان کاهش یابد.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای ترویج و توسعه این فرهنگ، تسهیل ازدواج جوانان بوده که باید جدی گرفته شود چرا که در صورت ترویج ازدواج آسان شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و گسترش الگوی صحیح زندگی اسلامی خواهیم بود.

کیومرث آریا میتن نیز در این مراسم اظهار داشت: توجه به حوزه ازدواج و ایجاد بسترهای آن، یک نیاز مهم در مسیر رشد و شکوفایی ظرفیت و توانان جوانان برای ترویج پیام زندگی سالم است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اندیمشک بیان کرد: ما برای تشکیل زندگی باید متناسب با باورهای خود، حرکت کنیم و با دوری از تجملات و تشریفات غیر ضروری و آسان گیری زمینه ازدواج جوانان را بیش از گذشته فراهم کنیم.

علی پهلوان نیز در این مراسم گفت: خانواده و زوج‌های جوان باید بیش از هر زمانی نسبت به ترویج و برگزاری مراسم‌های در قالب ازدواج‌های آسان علاقه مند باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک افزود: ما علاوه بر تسهیل شرایط ازدواج آسان، باید با فرهنگ سازی و تبیین سبک زندگی صحیح الگوی زندگی موفق را برای جوانان معرفی و زمینه کاهش طلاق را در جامعه با آموزش بیش از گذشته، فراهم کنیم.

امین محمدپور نیز در این مراسم عنوان کرد: ما اگر می‌خواهیم شیوه صحیح زندگی را فراگیریم باید به منطق و کلام قرآن کریم و نهج البلاغه بیش از هر زمانی توجه کنیم.

این استاد دانشگاه و روانشناس بیان کرد: فقدان مهارت کافی برای شروع زندگی، فقدان آگاهی از اصول و بنیان‌های حل مسئله بین زوجین، فقدان اعتماد به نفس و خودباوری در زوجین یا یکی از آن‌ها، فقدان قدرت ارتباطی و تفاهم بین دو طرف و تزلزل شخصیتی، تغییر در شیوه زندگی، آشکار شدن صورت‌های پنهان زندگی زوجین، از جمله مسائل شخصیتی است که بر طلاق تأثیر می‌گذارد.

وی اظهار کرد: عدم انطباق بین انتظارات و مسئولیت‌های متقابل، بی توجهی به تأمین نیازها و انتظارات، درک نامتوازن از نقش زن و مرد در زندگی مشترک، پرده دری و عدم تأمین احترام متقابل، افزایش فاصله کلامی نیز از جمله مشکلات ارتباطی بین زوجین در مسیر زندگی هستند که باید به آنان توجه شود.

کاوه یعقوبی از فعالان اجتماعی و فرهنگی اندیمشک نیز در این مراسم گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای اندیمشک در مقوله ازدواج و گسترش سبک زندگی صحیح و اسلامی، تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت و توان این نهادها است که امیدواریم جدی گرفته شود.

انتهای پیام/