کشف بیش از ۹۰ درصد سرقت ها در آبادان/ناجا حافظ امنیت است نه تامین کننده آن

خورنا – فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با تاکید بر لزوم هم افزایی و همکاری دستگاه های تامین کننده امنیت، گفت:تامین امنیت پایدار، وظیفه دستگاه های اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی است و نیروی انتظامی تنها، حافظ امنیت است نه تامین کننده آن.

سرهنگ سیدمحسن تقی زاده روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های آبادان با تجلیل از همکاری شهروندان و رسانه ها با پلیس در موضوع حفظ امنیت، افزود:از نگاه پلیس، حس امنیت از خود امنیت بالاتر است زیرا ممکن است برخی مواقع مردم احساس امنیت نکنند، همچنین اصحاب رسانه در ایجاد امنیت نقش کلیدی دارند.

سرهنگ تقی زاده با بیان اینکه بیش از ۲۸ دستگاه در تامین امنیت نقش ایفا می کنند، افزود:دستگاه ها و نهادهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اطلاعاتی و سیاسی باید امنیت را ایجاد کرده و نیروی انتظامی آن را حفظ کرده و با قانون شکنان برخورد می کند.

وی حاکم شدن امنیت پایدار در جامعه را محصول مشترک از عملکرد مطلوب پلیس، نهادهای مسئول، مشارکت مردم و اصحاب رسانه خواند و افزود:وظیفه پلیس حفظ امنیت است و باید بستر امنیت برقرار شود.

*** دستگاه های مسئول در رفع معضلات اجتماعی چه نقشی ایفا می کنند؟

سرهنگ تقی زاده در بخش دیگری از سخنانش از تکدی گری در چهارراه ها، معتادان متجاهر، برخی رسوم غلط در آیین های عروسی و عزا و بروزی برخی جرائم به عنوان معضلات اجتماعی آبادان یاد کرد که پلیس با آن مواجه است.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان تاکید کرد:در شهرستان آبادان، جرائم خشن وجود ندارد و طی همکاری مطلوب دستگاه های انتظامی و امنیتی، بیش از ۹۰ درصد جرایئم به ویژه سرقت ها کشف شده و امورال سرقتی نیز تحویل مالباختگاه شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در بخش دیگری از سخنانش، حضور معتادان و متکدیان در شهر را عامل سرقت ها و جرائم خواند و گفت: ۴۰ درصد از سرقت هایی که در آبادان اتفاق می افتد، به معتادان کارتن خواب و متکدیان مربوط است و در صورت حل اساسی این مشکل یا جمع آوری آنها درصد زیادی از سرقت ها کاهش می یابد.

وی ادامه داد:به طور حتم، پلیس قدرت جمع آوردی معتادان و متکدیان شهر را دارد، ولی پرسش اینجاست که آیا مکانی برای نگهداری آنها در نظر گرفته شده است؟ ضمن اینکه هیچ دستگاهی در این راه با ما همکاری نمی کند.

سرهنگ تقی زاده تصریح کرد:وظیفه پلیس است که معتادان را جمع آوری کنند اما در شهرستان آبادان،مراکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با اعتیاد که تشکیل اردوگاه برای نگهداری این افراد است، وجود ندارد و سازمان بهزیستی، فرماندار و نمایندگان باید به این موضوع ورود کنند تا با جمع آوری معتادان خیابانی درصد زیادی از جرایم و سرقت ها کاهش یابد.

*** نکاتی در خصوص جمع آوری قلیان از شهر

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اجرای طرح جمع آوری قلیان از سفره خانه های سنتی شهر، گفت:بیش از ۱۰۰ قهوه خانه در آبادان حضور دارد که تاکنون بیش از تعداد ۷۰ قهوه خانه جمع آوری شده و جمع آوری تعداد باقی مانده دیگر نیز در دستور کار ما قرار دارد.

تقی زاده افزود:پلیس با سفره خانه های سنتی کاری ندارد، ولی مراکزی که بدون مجوز نسبت به ارائه قلیان اقدام می کنند، باید بر اساس قانون تعطیل شوند.

سرهنگ تقس زاده افزود:بر اساس قانون، استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است و سفره خانه ها جزو اماکن عمومی می باشند

فرمانده انتظامی آبادان تصریح کرد: سفره خانه هایی که دارای مجوز هستند می توانند فعالیت خود را آن هم بدون فروش قلیان و دخانیات ادامه دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در پایان سخنانش در این نشست خبری، گفت:با توجه به حضور آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند و شرایط اقتصادی آن باید شرایطی در شهرستان فراهم شود تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری احساس امنیت بیشتری کنند.
در پایان این نشست از خبرنگاران خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری مهر، ویژه نامه حوادث روزنامه ایران، خبرنگاران واحد خبر صدا و سیمای مرکز آبادان، هفته نامه آبادان نو، سایت خبری عصر آبادان و هفته نامه تک تاب تجلیل و قدردانی شد.

منبع: ایرنا