رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک:

اندیمشک تیم برتر المپیاد دادرس هلال احمر کشور شد

خورنا – رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: تیم جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک به عنوان تیم برتر المپیاد جمعیت هلال احمر کشور در طرح المپیاد دادرس شد.

علی پهلوان در در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: تیم جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک به عنوان تیم برتر المپیاد جمعیت هلال احمر کشور در طرح دادرس شد.

وی افزود: در این رقابت‌ها،کانون دانش آموزی مدرسه نه دی به عنوان نماینده استان خوزستان در المپیاد طرح دادرس جمعیت هلال احمر شرکت و به عنوان تیم برتر این جمعیت، انتخاب شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک عنوان کرد: این مسابقه‌ها به مدت ۵ روز و به میزبانی شهرستان انزلی و در مقطع سنی اول متوسطه دانش آموزان دختر، برگزار شده است.

وی گفت: در این مسابقه‌ها، تیم ۱۶ نفره جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک در قالب ۱۴ عضو و ۲ سرپرست شرکت و توانست در بخش‌های مختلف بیشترین امتیاز را کسب و به عنوان برترین تیم این رقابت‌ها دست پیدا کند.

پهلوان بیان کرد: در این رقابت‌ها، دانش آموزان ۳۲ مدرسه راهنمایی سراسر استان به منظور ارتقای سطح توانمندی و یکسان سازی مباحث امدادی در مهارت‌ها و آموزه‌های امدادی با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود: اسکان و تخلیه اضطراری، حمل مصدوم، احیای قلبی ریوی (CPR)، پانسمان، آتل بندی، اطفای حریق، حمل بک برد روی دست از جمله بخش‌های این المپیاد بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک اظهار کرد: هدف از اجرای طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت)، افرایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث در مدارس، استفاده از ظرفیت‌های بالای آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی جهت تربیت نیروهای متخصص می‌باشد.

وی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم‌های مدیریت بحران شامل دانش آموزان و ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث از جمله دیگر اهداف اجرا و برگزاری طرح و المپیاد دادرس جمعیت هلال احمر می‌باشد.

پهلوان عنوان کرد: این المپیاد در بخش برادران نیز در ۲۱ شهریور ماه امسال و با حضور تیم‌های برتر سرتاسر کشور برگزار و پس از برگزاری مراحل مختلف از تیم برتر تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/