عملیات اجرایی احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی جهت انتقال سکونتگاه غیر رسمی در استان آغاز شد

باقرگل فر-خورنا: دکتر غلامرضا شریعتی استاندار محترم عصر شنبه در نشست بررسی سکونتگاه های غیر رسمی استان که در استانداری خوزستان برگزار شد. اظهار کرد:عملیات اجرایی احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان جهت انتقال سکونتگاه های غیر رسمی در استان آغاز و پس از تکنیل در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت.
وی افزود:اداره اوقاف ،شهرداری ،راه و شهرسازی و فرمانداری می بایست جهت اجرایی کردن تفاهمنامه بین استانداری خوزستان و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران وابسته به وزارت راه و شهرسازی با موضوع بحث ساماندهی محوطه اطراف علی بن مهزیار اهوازی وارد عمل شده و به سرعت طرح مورد نیاز تهیه گردد تا بر اساس برنامه ای که از سوی مشاوران استانداری تدوین و کارگروهی در این زمینه تشکیل و مراحل اجرایی آن آغاز شود.
استاندار خوزستان همچنین به احداث ۵۴۰۰واحد مسکونی در سکونتگاه غیر رسمی استان اشاره کرد و گفت:تا کنون کار احداث حدود ۱۸۰۰ واحد از این تعداد آغاز شده که این واحدهای مسکونی در سطح استان به تفکیک پروژه های مختلف در شهرهای اهواز ، آغاجاری ، دزفول ، شوشتر و خرمشهر است.
وی بر تشکیل هیأتی از استان برای نظارت بر احداث این پروژه ها تأکید کردو گفت:بایدهیأتی در استان تشکیل و به شهرهای مورد نظر سفر کنند تا در حضور فرماندار و مسئولان محلی تصمیمات لازم در محل این پروژه ها اتخاذ و هر چه سریعتر مشکلات این واحدهای در حال ساخت برطرف شود.
یکی از چالش های توانمند سازی و سازماندهی سکونتگاه های غیر رسمی برای اولین بار در کشور توسط شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران که بخشی از وزرات مسکن و شهرسازی و در واقع متولی امور بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی هستند مشخصاً برای خوزستان به عنوان پایلوت تهیه شد.
درزمان حاضر بسیاری از شهرهای استان خوزستان با مشکل سکونتگاه های غیر رسمی مواجه بوده و انتظار می رود با ایجاد ۵۴۰۰ واحد مسکونی بخشی از مشکلات حاشیه نشینی مرتفع گردد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *