با هدف گسترش تولیدات کشاورزی شهرستان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در دزفول اجرا می‌شود

خورنا – حبیب‌اله آصفی در گفت‌وگو با خبرنگارخورنا در دزفول اظهار داشت: دزفول در بخش‌های مختلف و اقتصادی دارای ظرفیتی مهم و منحصر به فرد است که در صورت توجه به این بستر بیش از گذشته می‌توان روند توسعه شهرستان را فراهم و تقویت کرد.

وی افزود: یکی اصول و محورهایی که روند پیشرفت شهرستان را شتاب می‌بخشد توجه به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع نیازهای آن بوده که بیش از گذشته باید جدی و به آن توجه شود.

فرماندار ویژه دزفول عنوان کرد: به همین جهت و با همکاری بخش‌های مختلف، خدمات خوبی در این حوزه آغاز و مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های مد نظر مقام معظم رهبری متناسب با نیاز و ظرفیت در دزفول هموار می‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که در راستایی تحقق اقتصاد مقاومتی در دزفول آغاز شده توجه به اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان و شهرستان است که در صورت تأمین نیازها و زیر ساخت‌های آن موجب توسعه کشاورزی در منطقه بیش از گذشته فراهم می‌شود.

آصفی بیان کرد: ما باید برای اجرای آن علاوه بر توجه به سیاست‌های مد نظر مقام معظم رهبری و شناسایی ظرفیت‌ها و بستر اقتصاد شهرستان به استفاده از ابزار آلات و ماشین‌های مورد استفاده در این طرح آن هم از توان و تولید داخلی را اولویت بخشیم و از به کار گیری نمونه‌های خارجی آن اجتناب کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد نیاز طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که به منظور احیای بخشی از اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام طراحی شده با دستگاه‌های تولید داخل با بهترین کیفیت، بالاترین راندمان و پایین‌ترین قیمت تأمین شده است.

فرماندار ویژه دزفول خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بسیاری از نیازهای کشاورزی خوزستان رفع و شاهد توسعه استان در بخش تولیدات کشاورزی خواهیم بود و به همین جهت، همه برای ایجاد مسیر توسعه شهرستان احساس مسئولیت کنیم و برای تحقق اهداف آن وارد عمل شویم.