بخش کودک تمامی کتابخانه های عمومی شهرستان اندیمشک تجهیز شدند

خورنا – مسلم میرزاوند رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اندیمشک گفت: با پیگیری های صورت گرفته تمامی بخش های کودک ۸ باب کتابخانه عمومی اندیمشک از محل اعتبارات تملک و دارایی سال ۹۴ تجهیز گردید. میرزاوند با بیان این که اعتبار تخصیص یافته برای این طرح مبلغ ۲۳۹/۹۰۰/۰۰۰ ریال بوده است گفت: خرید ۴۲ عدد صندلی کودک ، ۱۰ عدد میز کودک ، ۱۶ عدد قفسه کودک و ۸ عدد قفسه نشریات کودک از جمله این تجهیزات است.

میرزاوند بیان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود و تلاش شده تا با ایجاد و تجهیز بخش ویژه کودک، این علاقمندی و رغبت برای مطالعه در کودکان ایجاد شود.

ایشان ضمن اشاره به نقش “بخش کودک کتابخانه‌های عمومی” در آموزش مهارت‌های زندگی از طریق انس با کتاب در دوران کودکی گفت : یکی از برنامه های کتابخانه های عمومی تمرکز بر خانواده محور کردن کتاب و کتابخوانی و توجه ویژه به کودکان و نوجوانان است که البته کتابخانه های عمومی نیز برای پاسخ گویی به نیازهای متنوع کودک امروز بایستی بتواند خود را با نیازهای متفاوت نسل جدید همگام سازد که این مهم نیازمند تأسیس فضایی شاد و مناسب برای کودکان است تا کتابخوانی به یک فرهنگ در بزرگسالی تبدیل شود.

میرزاوند اظهار داشت قطعاً تأثیر محیط کتابخانه در شکل دادن به شخصیت کودکان انکارناپذیر است، تجهیزات کتابخانه نه تنها از لحاظ ظاهری بلکه از نظر روانی نیز باید برای کودکان ایجاد راحتی و آرامش کند تا لذت خواندن و هیجان ناشی از کشف دانش و آثار تخیلی را تجربه کنند. کودکان و والدین آن ها باید یاد بگیرند که چگونه بهترین استفاده را از کتابخانه بکنند و چگونه مسئولیت ویژه ای برای حمایت از فرآیند یادگیری خواندن داشته باشند.