طرح توسعه خدمات بهداشتی اندیمشک اجرا شد

خورنا – سیما جمشیدی اظهار داشت: توجه به تأمین نیاز بهداشت اقشار محروم و کم بضاعت یک نیاز مهم در توسعه شاخص‌های سلامت و نیازهای حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: به همین جهت و با هدف تأمین نیاز شهروندان و کمک به اقشار محروم جامعه، طرح توسعه خدمات بهداشتی اندیمشک اجرا شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک عنوان کرد: با اجرای این طرح، ۱۰۰ سبد غذایی بنیاد علوی اهدایی از سوی رهبر معظم انقلاب بین مادران باردار کم بضاعت بخش محروم الوار گرمسیری این شهرستان توزیع شد.

وی گفت: این سبد غذایی، شامل ۱۴ نوع مواد خوراکی چون برنج، روغن، مرغ، ماهی، عسل، حبوبات و خرما بود و با هدف پیشگیری از تولد نوزاد بیمار، کم وزن و نارس، بین بانوان خانوارهای کم بضاعت و بی بضاعت بخش الوار گرمسیری توزیع شد.

جمشیدی اضافه کرد: همچنین با همکاری بسیج جامعه پزشکی و به منظور گرامی داشت هفته دولت ۷۵۰ نفر از مردم این شهرستان ویزیت رایگان شدند.

وی ادامه داد: در این برنامه که به مدت ۲ روز در درمانگاه شماره ۵ کوی لور و پایگاه بهداشتی چهل هکتار اندیمشک برگزار شد به مراجعه‌کنندگان، خدمات بهداشتی، معاینه‌های سلامت از جمله تست قند خون، فشار خون قرار گرفته و پس از آن و در صورت تشخیص بیماری، برای ادامه درمان به پزشک معرفی شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک بیان کرد: به مناسبت هفته دولت و با همکاری بسیج جامعه پزشکی و به منظور پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و هم چنین ارتقا سطح آگاهی مردم در مورد شعار سال بهداشت به عنوان (غلبه بر دیابت) ایستگاه سنجش سلامت از طرف شبکه بهداشت اندیمشک در مصلی نماز جمعه این شهرستان بر پا شد.

وی گفت: در این ایستگاه سنجش سلامت، کنترل و اندازه گیری فشار خون، انجام و همکاران بسیج جامعه پزشکی در مورد فشار خون و راه‌های جلوگیری از ابتلا به این بیماری و در مورد بیماری دیابت به شرکت کنندگان مطالبی را ارائه دادند.

جمشیدی افزود: در این ایستگاه سنجش سلامت، بیش از ۳۰۰ پکیج آموزشی با موضوعات دیابت و فشار خون در بین نمازگزاران توزیع و با استقبال شهروندان مواجه شد.