مجری طرح‌های نیروگاه‌های گازی سازمان توسعه برق ایران:

صنعت تولید انرژی ایران تقویت می‌شود

خورنا – مجری طرح‌های نیروگاه‌های گازی سازمان توسعه برق ایران گفت: با ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه‌های در حال احداث کشور، صنعت تولید انرژی ایران تقویت می‌شود.

حبیب حاجی زاده بعدازظهر امروز در نشست هماهنگی و برنامه ریزی احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید برق منطقه، تأمین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و کمک به افزایش پایداری شبکه از جمله اهداف اجرای طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک است.

وی افزود: پاسخ به نیاز روزافزون رشد مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع محلی، توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی، ارتقای دانش فنی ساخت نیروگاه‌های حرارتی ازجمله دیگر اهداف ساخت این نیروگاه در اندیمشک است.

مجری طرح‌های نیروگاه‌های گازی سازمان توسعه برق ایران عنوان کرد: در صورت حرکت در مسیر جدول زمانی و بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک در زمان تعیین شده، زمینه ساخت و بهره برداری از صنایع مرتبط با این نیروگاه فراهم و شاهد شتاب در مسیر توسعه منطقه خواهیم بود.

وی گفت: ساخت این نیروگاه در مدت ۱۸ ماه به اتمام می‌رسد و بیش از یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است که با همکاری بخش‌های مختلف شهری به بهره برداری می‌رسد.

حاجی زاده بیان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک از مجهزترین نیروگاه‌های کشور بوده که با جدیدترین تجهیزات و سیستم‌ها و فناوری روز دنیا برای ساخت و بهره برداری از آن ساخته می‌شود.

وی افزود: با توجه به نیاز کشور و اولویت بخشی به مسیر توسعه ایران اسلامی از طریق ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، با ساخت و بهره برداری از نیروگاه‌های در حال احداث، صنعت تولید انرژی و توسعه ایران اسلامی از این مسیر، بیش از گذشته فراهم می‌شود.

مجری طرح‌های نیروگاه‌های گازی سازمان توسعه برق ایران اظهار کرد: صنعت نیروگاه سازی ایران، اولویت خود را در مسیر تقویت توان داخلی و ملی قرار داده است و همین مقوله، وابستگی کشور را در زمینه ساخت نیروگاه به خارج از مرزها کاهش داد.

وی گفت: ایران اسلامی در زمینه ساخت نیروگاه پس از تحریم‌ها، بدون کمترین مشکل فعالیت خود را ادامه داد و این مقوله بیانگر توان و ظرفیت بالای کشور در این حوزه هست و نیازمند توجه بیشتر و ویژه است.

انتهای پیام/