تشکر ویژه از شهردار سابق باغملک

خورنا – رحیم جافری شهردار توانای باغملک که بیش از این سابقه درخشانی در شهرداری ایذه، الشتر لرستان را نیز در پرونده خود داشت، روح تازه ای با باغملک داد.

۲cfbdac (1)

جافری نامی از معدود شهردارانی است که ازنظر تجربه ، تخصص ومدیریت می توان او را مدیری تحول گرا نامید.سوابق مدیریتی و تحولات ساختاری در شهرهایی که خدمت نموده زبان زد عام و خاص می باشد وی علاوه بر چندین مدرک لیسانس و مهندسی در رشته های عمران، مهندسی فضای سبز و کشاورزی داشت، فوق لیسانس مهندسی فضای سبز از دانشگاه عالی و  دکترای شهرسازی نیز است.

کارهای و فعالیت های جافری در بر هیچ چشم دانایی پوشیده نیست.  از مهم ترین کارهای ایشان در عرصه ی فضای سبز و زیباسازی نمای شهر از ورودی اهواز که روح تازه ای به باغملک داد می توان به مجموعه پارک کوهستانی تفریحی چند منظوره ۵۲ هکتاری تلاش اشاره کرد. به گفته ی دست اندر کاران برای دست یافتن شهرداری به زمین این پاک که تا قبل از آن بخشی کشاورزی و بخشی بایر بود، شهردای با بیش از ۴۰ مالک سرسخت که برای بهبود فضای شهری فزرندان اینده شهر حتی از یک وجب زمین هم نمی گذشتند، به طرق مختلف از جمله مجوز و شگردهای دیگر مدیریتی شهر با تک تک مالکان قرار داد بست و آنان را راضی کرد. در همین مجموعه دریاچه  فصلی، ساختمان آتش نشانی و مدیریت بحران، فضای تفریح و سرگرمی کودکان/ مجسمه های زیبا/ پارکینگ و ده ها کار بی نظیر دیگر وجود دارد و در همه ی روزها بخصوص عصر و شب همراه با خنک شدن هوا سیل جمعیت و خانواده ها را می بنید که به سمت پاک ها و مکان های تفریحی پیاده روی می کنند. یکی از نقاط قوت عملکرد  شهرداری که نشان از دانایی و ذکاوت ایشان در مدیرت شهر و تسلط بر وظیفه خود را نشان می هد، می توان به مجموعه ورزشی شهرداریدر کوی چرخاب که دارای چمن مصنوعی و با نور پردازی زیبا، مجموعه والیبال ساحلی، پیست دوچرخه سواری و … اشاره داشت، که شب نورپردازی زیبا و هوای عالی برای تحرک و ورزش دارد .

 

 

که  این خود باعث جذب همه روزه ی نوجوانان و جوانان به تحرک و سلامتی است و مسلماً از حضور این عزیزان در  نقاط مضر دیگر مانند تفریحات ناسالم، قلیانی ها و غیر جلوگیری می کنند چرا که جوانان نیاز به جایی دارند که انرژی خود را تخلیه کنند و حقیقتاً چه بزرگ نعمتی برای خانواده ها ست وجود اینچنین فضاهایی.

 

 

photo_2016-09-07_14-11-56

در بحث بهسازی خیابان های و معبر نیز جافری بحق کم نگذاشت، طراحی، ساخت و مدیریت  زیر گذر رو گذر سه راهی  ورودی از اهواز ایذه و زیر گذر روگذر باغملک به کوی درویشان که این قسمت از شهر نیز تا قبل از اجزای این مهم، شدیدا بحث گره ترافیکی و تصادفات همه روزه وجود داشت. از دیگر اقدامات مهم شهرداری در دوره ی مدیریت جافری نیز یکسان سازی معابر / عریض کردن خیابان هایی که بیش از ۴۰ سال دست نخوره بجا مانده بودند و بهسازی معابر میادین و بلوارها . کاشت درختان در پیاه رو ها و بلوارها و هزاران کار دیگر که به جرات می توان گفت ایشان به اندازه سه دوره ی شهرداری های قبل از خود و شاید بیشتر کار کرد و این اقدامات ناب ایشان بر هیچ شهروندی پوشیده نیست. و در انتها ای کاش ضابطه ها بر رابطه ها بچربد و همیشه در شهرمان شاهد چنین مدیران و شهرسازان توانا، باخرد و دلسوزی باشیم.

۶۶۶۲۲۷۱-۱۰۳۵-l۶۶۶۲۳۵۶-۲۹۶۰-lIMG_3497-300x225 (1)