مدیر جهاد کشاورزی آبادان: کوتاه کردن دست واسطه ها از بازار خرما در آبادان

خورنا – جلسه هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبادان با اتحادیه خشکبار خوزستان و نمایندگان تولیدکنندگان خرما با حضور صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان و نماینده نظام صنفی کشاورزی جهت اجرایی شدن مدل ارائه خدمت خرید خرما برگزار شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان در این خصوص گفت: این جلسه با هدف کوتاه شدن دست واسطه‌گران و دلالان از بازار خرما در آبادان و تعیین استانداردهای کیفیت محصول برگزار شد و لیست کارگاه های مجاز تحت نظارت اتحادیه خشکبار اعلام و به کشاورزان توصیه شد فروش را صرفا به این مراکز داشته باشند تا در صورت تخلف خریدار از طریق اتحادیه خشکبار، تخلف پیگیری و برخورد قانونی صورت پذیرد.
ناجی شهیب‌زاده با اعلام اینکه اطلاع رسانی لازم به کشاورزان در این خصوص انجام شده گفت: در صورتی که هر ۱۶۰ عدد خرما یک کیلوگرم باشد خرما درجه یک و قیمت آن ۱۶۰۰۰ ریال می‌باشد. همچنین قیمت خرمای درجه دو پانزده درصد کمتر از درجه یک می‌باشد.
شهیب‌زاده مشکل اصلی فروش خرما را در منطقه وجود دلالان و واسطه‌ها اعلام کرد و گفت: با این کار امیدواریم با حذف واسطه‌ها در فروش خرما سود بیشتر کشاورزانی را شاهد باشیم که فروش را فقط به مراکز معتبر اعلام شده انجام داده اند.
جلسه هماهنگی اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص قیمت و فروش خرید و استانداردهای تعیین کیفیت محصول و بررسی مشکلات و پیشنهادات کشاورزان و افزایش تعامل در جهت تسهیل فروش و حذف واسطه ها در مدیریت جهاد کشاورزی آبادان برپا شد.