دستگاه‌های اجرایی اندیمشک شرایط ازدواج جوانان را تسهیل کنند

خورنا – فرماندار اندیمشک گفت: دستگاه‌های اجرایی متناسب با نیازهای جوانان شرایط ازدواج زوج‌های جوان را متناسب با نیازهای فردی و اجتماعی تسهیل کنند.

پیمان جهانگیری بعدازظهر امروز در نشست بررسی توسعه راهکارهای ازدواج در شهرستان اندیمشک اظهار داشت: ازدواج امری مقدس است چرا که لازمه تشکیل خانواده بوده و تشکیل خانواده و جریان یافتن زندگی جوانان بر مداری نظامند و هدفمند در رفع بسیاری از معضلات اجتماعی کمک کرده و طبعاً بی توجهی یا کم توجهی به آن نیز مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به سفارشات و تاکیداتی که ائمه و بزرگان دین به ازدواج و تشکیل خانواده داشته‌اند، افزود: لزوم توجه به مقوله ازدواج دو چندان بوده و تمام ادارات با تمام ظرفیت خود در این امر مهم مشارکت داشته باشند و هر کدام بخشی از کارها و هزینه‌ها را بر عهده بگیرند و بر ضرورت توجه بیش از پیش تاکید کنند.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: فرهنگ ازدواج و تشکیل خانواده، باید بیش از این در جامعه نهادینه و ترویج شود چرا که ازدواج سنگ بنای کانون خانواده و سر آغاز زندگی مشترک دو نفر انسان است و با شروع زندگی مشترک در قالب ازدواج به عنوان سنت حسنه پیامبر بزرگوار اسلام و ساز کار اساسی رشد و تعالی فرهنگ اجتماعی، اخلاقی و حتی فکری و اعتقادی انسان است.

وی گفت: دوران جوانی طلایی‌ترین دوران زندگی انسان است و به همین خاطر هم بهترین موقعیت تشکیل خانواده و ازدواج جوانان است و به همین جهت لازم است، حسنات و اهمیت و ارزش ازدواج در جامعه بشری بیشتر تببین شود و در مقابل آن قباحت و ناپسند بودن طلاق زن و مرد و آثار مخرب روانی، فکری، اجتماعی و حتی جسمی آن هم بیان و گفته شود.

جهانگیری تصریح کرد: توجه به تقویت بستر ازدواج آسان و اهتمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی به معرفی و تقویت فرهنگ آن یک محور مهم در تقویت سبک زندگی اسلامی بوده و به همین جهت باید برنامه‌های مختلفی در این حوزه طراحی و عملیاتی شود.

علی قلاوند نیز در این مراسم بیان کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای خدمات سازمان جمعیت هلال احمر، بخش جوانان و مشارکت آنان در مسیر خدمت رسانی است و به همین جهت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در این نهاد تشکیل و منشأ خدمات گسترده در این حوزه شده است.

وی افزود: سازمان جوانان، یکی از هفت سازمان جمعیت هلال احمر بوده و این سازمان توانسته نقشی مهم و مؤثر در تبیین خدمات جمعیت هلال احمر و تأمین نیازهای شهروندان و جوانان داشته باشد به همین جهت باید بیش از گذشته به حضور جوانان در هلال احمر باید توجه و تاکید داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک اظهار کرد: به همین جهت، اجرای چندین طرح و برنامه فرهنگی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی با حضور جوانان این جمعیت در شهرستان اندیمشک مورد توجه قرار گرفته و با استقبال اعضا مواجه شده است.

وی گفت: بیش از این، اتاق مشاوره و مهارت زندگی در جمعیت هلال احمر تشکیل و نقشی مهم و مؤثر از شناخت و سبک صحیح زندگی و آداب فردی و اجتماعی آن معرفی و شرح و آموزش داده شده است.

قلاوند عنوان کرد: ما باید با آموزش و فرهنگ سازی زمینه رشد و تعالی و نقش آفرینی جوانان را فراهم و با تلاش و کوشش مسیر انحراف و دوری آنان از آفت‌های معنوی و اجتماعی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/