رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای رامهرمز: جامعه نیازمند به فراگیری آموزش‌های مهارتی است

فرشیدفرجی/خورنا- ریس مرکزفنی حرفه ای رامهرمزگفت: جامعه نیازمند به فراگیری آموزش‌های مهارتی دربخشهای مختلف است.

 به گزارش خورنا، یدالله سلیمانی  در گفت‌وگو با خبرنگار رامپرس در رامهرمز اظهار کرد: در راستای برگزاری آموزش‌های مهارتی و ضرورت جامعه در آموزش‌های اشتغال‌زائی، در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی به میزان ۱۶۵ هزار و ۲۸۸ نفر ساعت آموزش در ۱۱ حرفه انجام‌ شده است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها در رشته‌های برق صنعتی، تعمیر لوازم سرد کننده خانگی، جوشکاری، لوله‌کشی، مکانیک، کارآفرینی، دریل کار و اره کار، کیف دوز چرمی، شیرینی‌پزی، کارمند دبیرخانه و کارگزینی، قالی‌بافی، سری‌دوز سرویس خواب و دوزنده پوشاک حمام است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای رامهرمز تصریح کرد: در بخش آموزش روستایی به‌منظور رفاه حال روستائیان و استفاده از آموزش‌های فنی حرفه‌ای، در رشته‌های پرورش قارچ دکمه‌ای، کشت کار گندم، کمک برق‌کار ساختمان به میزان ۱۰ هزار و ۱۳۱ نفر ساعت آموزش برگزار شد.

وی افزود: در بخش غیردولتی هم در آموزشگاه‌های آزاد تحت پوشش این مرکز ۱۷۲ هزار و ۹۲۴ نفر ساعت معادل ۱۰۹۶ نفر دوره در رشته‌های مختلف شامل: پیرایش مردانه، مراقبت زیبایی زنانه؛ حسابداری، برق صنعتی، طراحی دوخت، فن‌آوری اطلاعات، کشاورزی عمومی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: آموزش یک‌هزار و ۳۵۰ نفر ساعت در رشته‌ قالی‌بافی در قالب طرح استاد شاگردی ویژه خواهران نیز از دیگر برنامه‌های این مرکز در بوده است.

سلیمانی در پایان گفت: در بخش مدد بخشی، مشاغل خانگی، نیز آموزش‌های گسترده‌ای انجام‌شده است و با توجه به اجرای طرح نیازسنجی آموزش روستایی و عشایری که در سال گذشته انجام شد در سال جدید قصد اجرایی نمودن طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستائیان، عشایر مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال را در دستور کار خود داریم.