استاندار خوزستان

افتتاح ۵۳۷ طرح عمرانی خوزستان/ محیط زیست هیچ استانی به اندازه خوزستان دست کاری و تعدی جدی نشده است

خورنا – استاندار خوزستان گفت: وزیر نفت تعهد کرده است که اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد ریال برای رفع محرومیت به این استان اختصاص دهد.

غلامرضا شریعتی دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: وزیر نفت پس از آگاهی از وجود مناطق محروم و فقیر در خوزستان قول پرداخت اعتبار برای ساماندهی این مناطق در امسال و سال آینده را داد.

وی با اشاره به تعداد پروژه های هفته دولت امسال در خوزستان گفت: ۵۳۷ پروژه به ارزش ریالی ۱۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت امسال در خوزستان آماده بهره برداری است که به دلیل سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به کشور افغانستان این پروژه ها هنوز به بهره برداری نرسیدند.

شریعتی در ادامه افزود: پیشنهاد داده شده شهرک انرژی بین شهرستان ماهشهر و امیدیه احداث شود و صنایع پایین دستی پتروشیمی در خوزستان راه اندازی شود.

وی گفت: در اقتصاد مقاومتی مسئولان را باید فعال کرد تا خوزستانی پویا داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت محیط زیست در خوزستان بر اثر فعالیت شرکت های بزرگ در این استان بیان کرد: محیط زیست هیچ استانی به اندازه خوزستان دست کاری و تعدی جدی نشده است.

وزیر نفت در سفر یک روزه به خوزستان در آخرین روز هفته دولت برای شرکت در چند نشست تخصصی استان و شرکت در چهارمین همایش هفته دولت در تالار مهتاب اهواز حضور یافت و قرار است از پروژه فاضلاب شهری حاشیه اهواز دیدن کند.