تبادل هیأت های پارلمانی و سیاسی بین ایران و ویتنام در توسعه همکاری ها موثر است

خورنا – ییس کمیسیون انرژی مجلس، در دیدار با رئیس کمیسیون علوم مجلس ویتنام تبادل هیأت های پارلمانی و سیاسی بین ایران و ویتنام را در توسعه همکاری ها موثر دانست.

تبادل هیأت های پارلمانی و سیاسی بین ایران و ویتنام در توسعه همکاری ها موثر است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با فن سوان دونگ رئیس کمیسیون علوم، فناوری و محیط زیست مجلس ویتنام و هیأت همراه پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۹۵/۶/۷ )دیدار و گفت و گو کرد.

فریدون حسنوند در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب ایران و ویتنام در عرصه های مختلف گفت: ظرفیت های مناسبی برای توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری وجود دارد که باید از آنها در جهت ارتقاء سطح مناسبات و همکاری های فی مابین بهره برد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با مفید خواندن سفر هیأت های سیاسی و پارلمانی بین دو کشور افزود: تبادل هیأت های پارلمانی و سیاسی بین ایران و ویتنام در افزایش شناخت از توانمندی های یکدیگر و توسعه همکاری ها موثر است.

حسنوند در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری غنی از نظر منابع طبیعی و معدنی، آماده است تا نیازهای ویتنام را تأمین نماید.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در پایان این دیدار تصریح کرد: گسترش ارتباط میان مجالس دو کشور به ویژه کمیسیون های تخصصی می تواند در توسعه همکاری های فیمابین نقش موثری ایفا نماید.

سوان دونگ:علاقمندی مجلس ویتنام برای توسعه ارتباطات و همکاری ها با مجلس شورای اسلامی

فن سوان دونگ رئیس کمیسیون علوم، فناوری و محیط زیست مجلس ویتنام نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه و جهان علیرغم تحریم های طولانی از سوی امریکا و کشورهای غربی، به خوبی توانسته است در زمینه های مختلف علمی و فنی به پیشرفت های چشمگیری دست یابد.

رئیس کمیسیون علوم، فناوری و محیط زیست مجلس ویتنام در ادامه با اشاره به پیشرفت های کشورش در زمینه های کشاورزی و مواد غذایی گفت: ایران و ویتنام می توانند در حوزه هایی که در آنها مزیت دارند با یکدیگر همکاری کنند و مبادلات فیمابین را افزایش دهند.

رئیس کمیسیون علوم، فناوری و محیط زیست مجلس ویتنام، در پایان این دیدار از علاقمندی مجلس ویتنام برای توسعه ارتباطات و همکاری ها با مجلس شورای اسلامی خبر داد و تصریح کرد: تبادل تجربیات میان مجالس ایران و ویتنام در امر قانونگذاری نقش مهمی در توسعه و پیشرفت دو کشور دارد./

انتهای پیام