گذری بر انتخابات ریاست شورای چهارم شهر اندیمشک

خورنا – سید حسین مرعشی – با گذشت بیش از سه سال از عمر شورای شهر اندیمشک این شورا در آستانه انتخاب چهارمین هیئت رئیسه خود می باشد که در ذیل با نگاهی اجمالی به تغییروتحولات در ریاست های گذشته این شورا؛به صورت کامل نگاهی به انتخابات اخیر هیات رئیسه خواهیم داشت.

نگاهی اجمالی بر روسای گذشته :

عبدالرضا پاپی از نزدیکان نماینده سابق اولین رییس شورا بود که توانست بر کرسی ریاست این شورا تکیه بزند .

حجت الاسلام باقری ، تنها عضو روحانی شورای شهر اندیمشک و از نزدیکان نماینده سابق دومین عضوی بود که به این کرسی تکیه زد .

هرچند کمرنگ اما آغاز حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر از ثمرات ریاست باقری می باشد.

سید سام حسینی عضو حقوقدان این شورا در سال سوم توانست به کرسی ریاست برسد .

لازم بذکر است در دوران ریاست وی شورای شهر شاهد آرامشی نسبی و عملکردی مثبت تر بوده است.

و اما چهارمین رئیس این شورا ………….. ؟؟؟

با توجه به دسته بندی های شورا و حضور طیف های مختلف فکری و سیاسی در این دوره از شورا و اهمیت انتخاب هیئت رئیسه در سال پایانی و البته جریانات استیضاح شهردار گمان می رود در این انتخابات هیئت رئیسه شاهد انتخابی از دو گروه موافق و مخالف شهردار باشیم و این انتخابات به نوعی نمایش قدرت هر دو گروه باشد.

با توجه به تغییر مسیر و عقاید برخی اعضای شورای شهر پس از انتخابات اخیر احتمال حضور حجت الاسلام باقری از سوی این طیف برای انتخابات ریاست شورای شهر تقویت شده است .

احتمال می رود سه قطب انتخابات شامگاه یکشنبه آقایان شهاوند ، بختیاری و حجت الاسلام باقری باشند .

با توجه به دسته بندی ها در این شورا و به گمان نگارنده متن در شورا شاهد یک تیم پنج نفره متحد و منسجم و یک گروه چهار نفره می باشیم .

البته در این بین رای دو عضو شورا که تا به حال جهت گیری های خاصی در این باره نداشته اند بسیار سرنوشت ساز خواهد بود که لازم بذکر است رای یکی از این اعضا میتواند سبب پیروزی تیم پنج نفره شورا در چهارمین و آخرین هیئت رئیسه شورای شهر اندیمشک باشد .

در پایان با توجه دسته بندی های طیفی در شورای شهر که به وضوح در متن توضیح داده شد احتمال پیروزی کاندیدای طیف پنج نفره شورا محتمل تر خواهد بود.

اشتراک