نماینده اندیمشک:

۵۰۰ میلیارد ریال برای تکیمل سد بالارود اختصاص یافت

خورنا – فریدون حسنوند ظهر امروز در نشست شورای اداری اندیمشک اظهار داشت: همدلی و وحدت در اندیمشک برای پیشبرد امور شهرستان یک نیاز مهم و ضروری بوده و همه باید به آن توجه و تاکید داشته باشیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای توسعه کشور نیازمند فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی هستیم و محور تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور در عرصه اقتصاد و اجتماع این محور است و ما باید نسبت به تحقق اهداف آن تلاش و کوشش کنیم.

وی افزود: اشتغال، فرهنگ، معیشت، مهم‌ترین اولویت‌های کشور در تأمین رضایت عمومی و توسعه اجتماعی است و به همین جهت در سال‌های اخیر، کاهش قدرت اقتصادی و توان اجتماعی کشور همواره یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان اسلام و انقلاب در تحقق نفوذ و آسیب به انقلاب اسلامی، تعیین شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید پای مسئولان استانی و ملی به شهرستان باز شود تا مشکلات اندیمشک در کمترین زمان ممکن رفع و محرومیت شهرستان به فرصت و توسعه تبدیل شود. حسنوند گفت به همین جهت از چند روز آینده هر هفته یک مدیرکل بهمراه معاونین و مسئولین مربوطه به شهرستان سفر کرده تا مشکلات بخش های مختلف پیگیری و رفع شوند.

وی گفت: ما باید وضعیت شهرستان و اعتبارات مالی و طرح های نیمه تمام و عمرانی را آن گونه که هستند برای مردم شرح و بیان کنیم تا شهروندان با روند توسعه و عمران شهرستان بیشتر از گذشته آشنا شوند.
حسنوند بیان کرد: وجود این همه پروژه نیمه تمام زیبنده این شهرستان نیست و برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن و پاسخگویی به نیازهایی شهرستان، پیگیری های گسترده ای طراحی و به اجرا رسیده است.

وی افزود: پیگیری برای آغاز روند احداث بندر خشک، اجرای فاز دوم نیروگاه دز، احداث دو نیروگاه ۵۰۰ و یک هزار مگاواتی سیکل ترکیبی ، افتتاح دو شهرک کشاورزی در پادگان های شفیع خوانی و امام رضا(ع) ، از جمله خدمات پیش بینی شده برای توسعه و عمران شهرستان است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با ایجاد بندر خشک در اندیمشک جابجایی حدود ۵۰ میلیون تن بار از جنوب به شمال کشور تسهیل و میزان جابجایی بار که در حال حاضر تنها پنج میلیون تن بار بوده، از رشد قابل توجهی برخوردار شده و این طرح با توجه به ظرفیت و استعداد شهرستان، بندر خشک را به یک فرصت ممتاز توسعه برای اندیمشک و کشور تبدیل می کند.

وی با انتقاد شدید از بودجه ۳۵ میلیونی اختصاص داده شده در سال گذشته به جهاد کشاورزی شهرستان گفت: درپایان سال ۱۳۹۰ بودجه سالانه جهاد کشاورزی اعتباری در حدود چهارمیلیارد و نیم تومان بود و میزان اعتبار کنونی پاسخ گوی نیاز و ظرفیت شهرستان در این حوزه نیست.

حسنوند بیان کرد : هم چنین پیگیری و اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای روند اجرایی سد بالارود و پیگیری گسترده برای رفع مشکل کارخانه سیمان از دیگر اقدامات صورت گرفته در طول مدت اخیر است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین افزود:۲۰۰ هکتار از اراضی پادگان امام رضا (ع) بدون رعایت مراحل قانونی به برخی افراد واگذار شده که باز پس گیری آن نیازمند همکاری دستگاه قضایی است.

نماینده مردم اندیمشک بیان کرد: بیش از این نیز امتیاز پتروشیمی اندیمشک به استانی دیگر واگذار و مشکلاتی برای احداث و تکمیل فولاد اندیمشک و پارک قلعه مختار ، فدک و طرح و دیگر طرح های عمرانی شهرستان اندیمشک به وجود آمده و این طرح ها به حال خود متروک و متوقف رها شده بودند که پیگیری های گسترده ای برای رفع آنان اغاز شده است.