فرماندار مسجد سلیمان:

فاز نخست کارخانه آلومینیوم‌ مسجد سلیمان تا ابتدای سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد

خورنا – فرماندار مسجد سلیمان با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست کارخانه آلومینیوم‌سازی مسجد سلیمان تا ابتدای سال ۹۶ گفت: احداث کارخانه آلومینیوم کمک فراوانی به رفع مشکل بیکاری جوانان می‌کند.

علیرضا گورویی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت با اشاره به برخی اقدامات دولت یازدهم در مسجدسلیمان اظهارداشت: روند ساخت کارخانه آلومنیوم سازی در حال اجرا است و فاز نخست این کارخانه تا ابتدای سال اینده به بهره برداری می‌رسد که می‌تواند نقش موثری در کاهش نرخ بالای بیکاری در شهرستان داشته باشد.

وی همچنین در مورد روند ساخت مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان افزود: از روندساخت این پروژه بازدید به عمل آورده‌ایم و حجم گسترده ای ازعملیات ساخت مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در حال انجام است.

فرماندار مسجدسلیمان به پروژه جاده میانبر مسجدسلیمان اهواز و آغاز عملیات اجرایی این پروژه در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: با مساعدتهای استاندار خوزستان در این زمینه و تلاشهای نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس اقدامات خوبی در زمینه رفع موانع زیست محیطی جاده میانبر جهت اجرایی شدن این پروژه صورت گرفته است.

وی در تشریح اقدامات دولت در این شهرستان به افتتاح پارک ۱۱ هکتاری مسجدسلیمان حداکثر تا دهه فجر امسال و افتتاح دو پارک بانوان در این شهرستان خبر داد و افزود: بانوان باید بتوانند ازمکان های تفریحی شهرستان که مختص آنان ساخته خواهد شد به خوبی استفاده کنند.

گورویی با بیان اینکه توسعه شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان صورت گرفته است از تکمیل و تجهیز بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان و همچنین ۵ مرکزجامع سلامت ۹ پایگاه بهداشتی درمانی ۲ خانه بهداشت روستایی را که منجر به اشتغالزایی ۸۳ نفر شده است را از جمله اقدامات موثر دولت در این بخش بهداشت و درمان عنوان کرد.

وی با اشاره به صدور مجوز به منظور آبی کردن ۸۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مسجدسلیمان با بیان اینکه یکی از علل نرخ بالای بیکاری در مسجدسلیمان عدم توسعه بخش کشاورزی است ابراز امیدواری کرد آبی کردن این حجم از اراضی کشاورزی در شهرستان و در پی ان اشتغالزایی در این بخش نیز می‌تواند منجر به کاهش معضل بیکاری درمسجدسلیمان شود.